اسدی : خوزستان در خطر است،نخل‌ها نابود و جلگه به شوره زار تبدیل می‌شود

رییس نظام صنفی کشاورزی: خوزستان در خطر است. نخل‌ها نابود و جلگه به شوره زار تبدیل می‌شود. دکتر مسعود اسدی رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : خبر هولناکی به ما داده شده که در استان خوزستان در رابطه با خرما باید دست به تغییر الگوی کشت بزنیم و از کشت خرما […]

رییس نظام صنفی کشاورزی: خوزستان در خطر است. نخل‌ها نابود و جلگه به شوره زار تبدیل می‌شود. دکتر مسعود اسدی رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : خبر هولناکی به ما داده شده که در استان خوزستان در رابطه با خرما باید دست به تغییر الگوی کشت بزنیم و از کشت خرما در خوزستان منصرف شویم و این خبر به معنای آن است که خوزستانی‌ها در خطر هستند.

 وی افزود: این خبر به معنای آن است که اگر ما اقدامات موثر و فوری در استان انجام ندهیم، باید نخل را از استان خوزستان حذف کنیم و این مساله به منزله آن است که خیلی‌ها باید از زندگی در خوزستان انصراف دهند زیرا زندگی بسیاری از مردم در استان به نخل و خرما وابسته است. اسدی تاکید کرد: ده‌ها هزار نخل تازه کاشته شده در یک یا دو سال اخیر به دلیل وضعیت شوری آب در شهرهای آبادان و خرمشهر از بین رفته‌اند. نمک‌ هایی خروجی از سد گتوند باعث می‌شود تا جلگه خوزستان به شوره‌زار تبدیل شود.