کیانوش راد: ریشه مشکلات اخیر خرمشهر ضعف شدید مدیریت در استان است

محمد کیانوش راد نماینده پیشین اهواز در مجلس شورای و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در یادداشتی صریح با خطاب قرار دادن اعضای دولت نوشت : مسایل اخیر خرمشهر قابل پیش بینی و پیشگیری بود، مسولان خو اب هستند . کم آبی و خرابی آب ِخرمشهر و آبادان که دیگر ربطی به عراق و […]

محمد کیانوش راد نماینده پیشین اهواز در مجلس شورای و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در یادداشتی صریح با خطاب قرار دادن اعضای دولت نوشت : مسایل اخیر خرمشهر قابل پیش بینی و پیشگیری بود، مسولان خو اب هستند . کم آبی و خرابی آب ِخرمشهر و آبادان که دیگر ربطی به عراق و عربستان و اردن ندارد .عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت افزود : هر شهروند عادی اهوازی که کارون را می دید می گفت اگر دبی آب کارون افزایش نیابد، آب در آبادان و خرمشهر شور خواهد شد و بحران را به دنبال دارد .

?وی ادامه داد: مسولان استان ظاهرا بیدارند، اما در اصل خواب تشریف داشتند. اگر مسولان به جای اتلاف وقت در شب، در روز نگاهی به کارون می انداختند، وضع بحرانی پیش نمی آمد .کیانوش راد افزود : می گویند چون مدیریت وابسته به جناح ماست است، انتقاد نکنید حمایت کنید، می گوییم اتفاقا چون مدیریت گاهی ادعای وابستگی به جناح ما را دارد باید صادقانه، شفاف، و بی ملاحظه اشکالات را گفت. فرق ما با مدعیان ِاصول گرایی همین است.این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: می گویند این فرصتی برای جناح ماست، می گوییم فرصت ما برای خدمت به مردم است نه خدمت به جناح، فرصت برای جناح یعنی چه ؟ همه سرمایه ما اعتماد مردم است می گوییم اعتماد مردم را قربانی هیچ فرد و جناحی نباید کرد .

? وی نوشت :بحران دیروز خرمشهر، ربطی به گرانی های اخیر نداشت. اگرچه سیاست های غلط ِ بازارهای مرزی شلمچه مردم را معترض کرده است، اما بحران چند روز اخیر به علت کم آبی و بی آبی بود و مسولان و نهادهای مختلف خوزستان این را می دانستند اما اقدامی موثر ننمودند.عضو شورای بنیاد باران افزود :واقعا به حال مردم مظلوم و ستمدیده خرمشهر باید گریست. این مردم چه باید کنند تا مسولان کشور باور کنند فقر و بیکاری و بدبختی حالا بی آبی مردم را به تنگ آورده است؟ خرمشهر دیروز کجا و ویرانشهر امروز کجا؟ مدیریت های کلان ِاستان خوزستان، نیاز به بازنگری، توجه و اصلاح اساسی دارد. دولت در این جهت کوتاهی نکند .

محمد کیانوش راد

نماینده پیشین اهواز در مجلس شورای اسلامی

۱۰ تیرماه ۹۷