میدان امام اصفهان شهید حججی را در آغوش گرفت

هواپیمای حامل پیکر شهید محسن حججی لحظاتی پیش در دانشکده پرواز اصفهان به زمین نشست و مردم اصفهان از این شهید به صورت باشکوه استقبال کردند.مردم عزادار اصفهان درحالی برای آخرین‌بار با شهید حججی وداع خواهند کرد که این شهید از زیارت مشهد مقدس آمده و دقایقی پس از سحرگاه امروز، رهبر معظم انقلاب برای […]

هواپیمای حامل پیکر شهید محسن حججی لحظاتی پیش در دانشکده پرواز اصفهان به زمین نشست و مردم اصفهان از این شهید به صورت باشکوه استقبال کردند.مردم عزادار اصفهان درحالی برای آخرین‌بار با شهید حججی وداع خواهند کرد که این شهید از زیارت مشهد مقدس آمده و دقایقی پس از سحرگاه امروز، رهبر معظم انقلاب برای لحظاتی در کنار پیکر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل بیت (ع) آرزوی علو درجات کردند.

مراسم استقبال و وداع با پیکر پاک شهید محسن حججی از دقایقی دیگر با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم شهیدپرور اصفهان و عزاداران حسینی در میدان امام(ره) آغاز می‌شود. در این مراسم مسئولان استانی و برخی از مقامات کشوری حضور دارند.پیکر پاک شهید حججی بعد از تشییع در میدان امام(ره) اصفهان به زادگاهش نجف‌آباد منتقل می‌شود تا ساعت ۹ صبح فردا (پنجشنبه) در نجف‌آباد نیز تشییع شود.هم اکنون مداحی بر پیکر شهید حججی در دانشکده پرواز فرودگاه بدر اصفهان در حال برگزاری است.

میدان امام خمینی (ره) که تا ساعتی دیگر میزبان پیکر پاک شهید حججی خواهد بود جمعیت قابل توجهی را در خود دارد و لحظه به لحظه بر تعداد دوست‌داران این ره‌رو عاشورایی افزوده می‌شود.جمعیت یک‌دست سیاه‌پوش درفش‌های سرخ اباعبدالله‌الحسین را در میدان برافراشته‌اند و هم‌نوا با صدای نوحه سینه‌زنی می‌کنند.خانواده‌های شهیدان مدافع حرم از جمله رضایی، حسینی، خیزاب و یوسفیان نیز در مراسم استقبال از شهید حججی حضور دارند.

پیکر شهید حججی با همراهی مسئولان استانی از فرودگاه اصفهان در حال انتقال به میدان نقش جهان است و تا دقایقی دیگر وارد این میدان که خیل عظیم مشتاقان را در خود جای داده است می‌شود.هم اکنون پدر و مادر شهید حججی وارد میدان امام(ره) شدند و مورد استقبال برخی از مسئولان قرار گرفتند.ساعت ۱۶:۵۱ دقیقه پیکر پاک شهید محسن حججی وارد میدان امام شد و مردم اصفهان پیکر این شهید را چون نگینی در برگرفتند.

سرلشکر رحیم صفوی مشاور مقام معظم رهبری که دقایقی پیش وارد میدان نقش جهان شده بود در این مراسم گفت: شهید حججی حجت خدا در برابر چشم همگان و سرباز حسین و زینب کبری (س) است که در برابر یزیدیان زمان و برای دفاع از حریم حضرت زینب (س) جان داد و از برکت خون شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم پیروزی‌های زیادی در جبهه مقاومت به دست آمده است. شهادت حججی که فرزند مومن نجف‌آباد بود پرچم برافراشته‌ای شد در تایخ عظیم ملت ایران و روحیه ظلم‌ستیزی را در میان کشورهای آزاده بارور کرد.

صفوی اظهار کرد: هم اکنون شهدای مدافع حرم نسل دوم و سوم انقلاب هستند که برای اسلام مجاهدت می‌کنند و ان‌شاءالله راه قدس را باز می‌کنند.وی افزود:امروز، حضور مقام معظم رهبری در میدان امام حسین و بوسه بر پیکر بی‌سر این شهید ارادت ایشان را به فرزندان نسل دوم و سوم انقلاب نشان می‌دهد.

صفوی همچنین گفت:صهیونیست‌ها به دنبال توطئه جدید هستند. ملت و دولت عراق این جداسازی در عراق را باید جلوگیری کنند و اجازه ندهند یکپارچگی کشورشان خدشه دار شود. این رفراندوم غیرقانونی توطئه صهیونیستی برای تجزیه کشورهای منطقه است و پیامد آن تجزیه عراق و به وجود آمدن کشوری است که مد نظر اسرائیل خواهد بود. آمریکایی‌ها چند پایگاه نظامی در اربیل دارند و متهم اصلی آمریکا است و بدون حمایت آنان تجزیه شمال عراق شدنی نیست.

بعد از سخنرانی سرلشکر صفوی بخش‌هایی از وصیت نامه شهید حججی در میدان امام در حال قرائت شدن است.مردم اصفهان با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل توطئه‌های آنان را در منطقه محکوم کردند.نوحه خوانی بر پیکر شهید حججی در میدان نقش جهان ادامه دارد.بعد از قرائت دعای فرج امام زمان (عج) در میدان نقش جهان و برافراشته شدن پرچم آستان قدس رضوی ارسالی از مشهد مقدس در این میدان،خودرو حامل پیکر مطهر شهید محسن حججی در حال خروج از این میدان است.