افتتاح پیشرفته‌ترین فناوری‌ روز دنیا برای تامین آب بخش صنعت در اصفهان

یشرفته‌ترین فناوری روز دنیا با عنوان «انقلاب سبز در صنعت آب و فاضلاب» برای نخستین بار در خاورمیانه و در سطح نیمه صنعتی در نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان افتتاح می‌شود. مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در خصوص طرح تامین آب مصرفی نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان، […]

یشرفته‌ترین فناوری روز دنیا با عنوان «انقلاب سبز در صنعت آب و فاضلاب» برای نخستین بار در خاورمیانه و در سطح نیمه صنعتی در نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان افتتاح می‌شود. مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در خصوص طرح تامین آب مصرفی نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان، گفت: با توجه به توسعه مدیریت مصرف آب و اهمیت بازچرخش آن و با هدف تامین آب بخش صنعت و فضای سبز شهری از طریق بازچرخش آب از فاضلاب‌های صنعتی و شهری، طرح مذکور اجرایی می‌شود.

57403460

وی افزود: با پیگیری‌های و معاونت علمی و فناوری و حمایت ستاد توسعه زیست فناوری یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا که از آن به عنوان «انقلاب سبز در صنعت آب و فاضلاب» یاد می‌شود، برای اولین بار در خاورمیانه و در سطح نیمه صنعتی برای تامین آب مصرفی نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان از فاضلاب شاهین‌شهر اجرایی شد و نتایج موفقیت آمیزی داشت. به گفته قانعی، این طرح با عنوان طرح ساخت و راه‌اندازی واحد پایلوت سیستم تصفیه فاضلاب (سیستم تصفیه هوازی با لجن گرانولی برای حذف همزمان مواد آلی، نیتروژن و فسفر از فاضلاب‌های شهری نام دارد و توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه زیست فناوری انجام شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم تجاری‌سازی این فرآیند نوین تصفیه باعث تحول شایسته در صنعت آب و فاضلاب کشور شود. دانش فنی پیشرفته ترین سیستم تصفیه فاضلاب در اختیار ایران دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با اشاره به ایجاد دانش فنی پیشرفته‌ترین سیستم تصفیه فاضلاب (راکتور با زیست توده گرانولی)، گفت: این طرح با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری در 300 متر مکعب و به صورت پایلوت در تصفیه‌خانه شاهین شهر اصفهان نصب و راه‌اندازی شد. بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری، قانعی تصریح کرد: با انجام طرح پایلوت به ظرفیت 300 متر مکعب در روز، هم‌اکنون دانش فنی پیشرفته‌ترین سیستم تصفیه فاضلاب که در سال 2012 در هلند تجاری‌سازی شده و تاکنون احداث این سیستم در انحصار یک شرکت هلندی بود، در ایران ایجاد شد و در روزهای آینده با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح می‌شود.