روحانی: جهان به دنبال تعامل با ایران است / رشد اقتصادی تا پایان امسال به بالای 5 درصد می رسد

رئیس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم قزوین با بیان اینکه قول می دهم تا پایان سال، رشد اقتصادی بالای 5 درصدخواهد بود گفت: همگان در کشور باید خود را برای ساختن ایران آماده کنند و تمام شاخص ها به ما می گوید که روند حرکت اقتصادی رو به رشد است. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی […]

رئیس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم قزوین با بیان اینکه قول می دهم تا پایان سال، رشد اقتصادی بالای 5 درصدخواهد بود گفت: همگان در کشور باید خود را برای ساختن ایران آماده کنند و تمام شاخص ها به ما می گوید که روند حرکت اقتصادی رو به رشد است. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سی و یکمین سفر استانی خود در ورزشگاه شهید رجایی قزوین با تمجید از استقبال باشکوه مردم این استان اظهار کرد: مردم عزیز و بزرگ اجازه بدهید یک نکته را خدمت شما عرض کنم، در سفر اخیر به نیویورک، دیدیم تمام کشورهای تولید کننده و صادرکننده نفت بخاطر افت شدید قیمت این ماده، در یکسال و چند ماه گذشته دچار چه مشکلات عظیمی شدند.

82247151-71051915

وی به ذکر مثالی دراین باره پرداخت و افزود: در کشور ونزوئلا در مدت یکسال و چند ماه گذشته تورم 485 درصدی داشته و قیمت اجناس پنج برابر شده است. رئیس جمهوری اضافه کرد: عربستان سعودی بخاطر شرایط اقتصادی و کاهش قیمت نفت حقوق همه کارمندان دولت را کاهش داده است و کشوری که 10 میلیون بشکه تولید نفت دارد، سال گذشته 100 میلیارد دلار کسری بودجه داشته و از ذخایر ارزی خود برای اداره کشور استفاده کرد. روحانی تصریح کرد: در یکسالی که گذشت با افت قیمت نفت، نه تنها از ذخایر ارزی برداشت نکردیم و بلکه 20 درصد هم بر ذخایر ارزی خود افزودیم. رئیس جمهوری گفت: در همه کشورهای تولید کننده نفت، قیمت پول ملی آنها به نصف و در برخی از کشورها به یک پنجم کاهش و در ونزوئلا به یک هفتم تنزل پید ا کرده است .

روحانی تصریح کرد: قیمت نفت از 120 به 40 دلار کاهش پیدا کرد یعنی به یک سوم رسید، ولی کشور بی دغدغه اداره شد، چرا شکر نعمت نمی کنیم؟ رئیس جمهوری گفت: وقتی من به برخی از رهبران کشورهای صادر کننده نفت گفتم کشور ما در یکسال گذشته هم رشد اقتصادی داشته و هم تورم آن کاهنده بود و از اینکه از ذخایر مالی استفاده نکرده و بلکه به آن افزودیم، دچار حیرت شدند. روحانی اضافه کرد: من گزارش کار دولت نمی دهم، بلکه گزارش کار مقاومت و ایستادگی شما ملت رشید را را می دهم . وی اظهارکرد: ما امروز باید همه همت خود را برای ساختن ایران آماده کنیم، اکنون همه شاخص ها بیان از روند اقتصادی رو به رشد دارد. روحانی تصریح کرد: خرید گندم در سال گذشته هشت میلیون تن و امسال 11 و نیم میلیون تن بوده است که این رشد به برکت تلاش کشاورزان ایران زمین است .

وی اضافه کرد: در صنعت حرکت رو به رشد است، استاندار قول داد در قزوین تا پایان امسال 1000 مرکز اقتصادی نیمه فعال و راکد، فعال خواهد شد. رئیس جمهوری گفت: مردم عزیز، صادرات ما ، صنعت و خدمات ما نشان می دهد امسال همانگونه که در پیام نوروزی اعلام کردم با رهنمودها و حمایت های مقام معظم رهبری به دنبال رشد 5 درصدی در اقتصاد هستیم و الان هم قول می دهم در ماه هفتم سال تا پایان سال رشد اقتصادی ما بالای 5 درصد خواهد بود . رئیس جمهوری با اشاره به اینکه کشور با وجود کاهش قیمت نفت به یک سوم در طول یکسال و نیم گذشته بدون دغدغه اداره شده است، گفت: چرا بزرگان کشور، نویسندگان، روزنامه ها و صدا و سیما واقعیت ایران را به مردم نمی گویید؟ * اکنون جهان به دنبال تعامل با ایران است وی گفت: امروز سخن این است که چگونه در ایران سرمایه گذاری و چگونه با کار آفرینان ایرانی همکاری شود و چگونه نقش خود را برای ثبات منطقه بهتر ایفا کند. روحانی یادآور شد: امروز ملت ایران توانسته است چهره واقعی این سرزمین را به جهانیان نشان دهد.

رئیس جمهوری اضافه کرد: گذشت زمانی که ایران را به تروریسم متهم می کردند؛ اکنون جهان به دنبال تعامل با ایران در فضای پسابرجام است. وی افزود: اگر بین مردم 2 دستگی، اختلاف و شکاف حاکم بود و در گوشه و کنار شعار می دادند و کمر همت برای ایثار و فداکاری نمی بستند و ملت ایران در برابر متجاوزان عفلقی استقامت و صبر را پیشه نمی کرد؛ آیا می توانستیم به پیروزی بزرگ و پرافتخار در دفاع مقدس دست یابیم. روحانی با اشاره به اینکه امروز راه پیشرفت و تعالی ما در سایه وحدت، انسجام و برادری برای حفظ منافع ملی امکان پذیر است افزود: من در اینجا به مردم غیور و شهید پرور این خطه و مردم ایران عرض می کنم، پیام سفر به اجلاس غیرمتعهدها و سوغات سفر از سازمان ملل، آثار اتحاد مردم و ایستادگی و فداکاری شما و اجرایی شدن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بود.

* تبریک به ملت ایران رئیس جمهوری اظهار کرد: سه سال قبل که مقامات ایران به سازمان ملل و سایر اجتماعات جهانی می رفتند، شاهد وحدت غرب و شرق و مزدوران آنها برای اتهام زدن به ملت بزرگ ایران بودیم و درهمه نطق ها و جلسات، لحن آن ها نصیحت به مسئولان ایرانی بود که چرا در امور داخلی دیگران مداخله می کنید، چرا سلاح کشتار جمعی تولید و جهان را تهدید می کنید و سایر اتهامات ناروا و بی اساس. روحانی تصریح کرد: اما امسال در سراسر اجتماعات بین المللی، سخنرانی ها، جلسات و دیدارها با 22 نفر از رهبران جهان، اولین سخن آن ها تبریک به ملت ایران برای حفظ حقوق ایران عزیز بود.

وی اضافه کرد: سران کشورهای غیرمتعهد در دیدارهای خود به ما می گفتند پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته ای تنها دفاع از حقوق خود نبود بلکه دفاع از حقوق جهان در حال توسعه و کشورهای در حال پیشرفت بود. رئیس جمهوری گفت: ما در مذاکرات هسته ای به جهانیان گفتیم شما نمی توانید فناوری های پیشرفته را در چند کشور محدود کنید و به سایر کشورها بگویید نباید به این عرصه وارد شوید. روحانی تصریح کرد: امسال در سازمان ملل اگر سخنی تند و حمله ای مطرح شد به آن هایی مربوط بود که از فرصت برجام به خوبی استفاده نمی کنند و اگر سخن تندی گفته شد به آنهایی بود که به مردم یمن تجاورز می کنند. وی خطاب به ملت ایران خاطرنشان کرد: شما ملت غیور و بزرگ در این سه سال با ایثار و ایستادگی خود، چهره ایران در برابر دیدگان جهانیان را عوض کردید و به آن عزت بخشیدید.

* پیشرفت های دولت در سایه حمایت مردم و هدایت رهبر معظم انقلاب بوده است

روحانی تاکید کرد: دولت اگرهر پیشرفتی داشته در سایه حمایت شما ملت و هدایت های رهبر معظم انقلاب بود. رئیس جمهوری افزود: ما امروز در تمام مذاکرات در سراسر جهان سخنمان این است که از فرصت پسابرجام در فضای ایران و منطقه استفاده کنید. روحانی با بیان اینکه ایران به عنوان سد دفاعی در برابر تروریسم ایستاده است تصریح کرد: دیگر گذشت؛ آن زمان که ایران را به حمایت از تروریسم و ساخت بمب هسته ای متهم می کردند.

* قزوین همچون آفتابی در آسمان ایرانی اسلامی می درخشد

قزوین مهد بزرگان، علما، دلاوران و ایثارگران، شهدا، سرداران و امیران، فلاسفه و اندیشمندان، پاسداران از زبان فارسی و پایتخت خوشنویسی کشور و همچون آفتابی در آسمان ایران اسلامی می درخشد. وی با ارائه گزارش دستاورد مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران افزود: شهید رجایی آن چهره ماندگار و اسطوره صبر و ایستادگی که همواره به فرزندی ملت ایران افتخار می کرد و بار سنگین اداره و سیاست کشور در شرایط بسیار سخت سال های 59 و 60 را تا روز شهادت بر دوش گرفت، فرزند این دیار است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: شهید بابایی، آن خلبان ایثارگر به اعتقاد من بی نظیر در تاریخ ایران که خاطرات بسیار فراوانی از آن شهید، قبل و در طول دوران جنگ تحمیلی در جبهه های نبرد دارم، چهره برومند دیگری از فرزندان این خطه است. روحانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روزهای ابتدایی مهرماه اظهارکرد: در روز 31 شهریور ماه، صدامیان و متجاوزان به کشور ما حمله کردند و اولین قدرت نمایی نیروهای مسلح ایران در روز اول مهر ماه با پرواز 140 فروند هواپیما به قلب عراق و بمباران مراکز حساس و حیاتی عراق بود.

وی اضافه کرد: این حمله اولین درس قوی ملت ایران به متجاوزان در کمتر از 24 ساعت پیامی بود برای همه جهانیان که غیور مردان ایران در هیچ شرایطی تجاورز را تحمل نخواهند کرد. رئیس جمهوری افزود: در سراسر هشت سال دفاع مقدس، سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و مردم دلاور و عشایر مقاومت و ایستادگی کردند و توانستند عظمت ملت ایران را در تاریخ به ثبت برسانند. روحانی با بیان اینکه امروز ما باید از دوران دفاع مقدس درس بگیریم تاکید کرد: ملت ایران در دفاع مقدس در سایه وحدت، ایستادگی، ایثار و انگیزه های دینی توانست در برابر جهانیان ملت به پیروزی دست یابد.

* اجرای 50 پروژه به ارزش بیش از 9 هزار میلیارد ریال؛ دستاورد سفر روحانی به استان قزوین

روحانی در ادامه گفت: مردم بزرگوار قزوین ما در این سفر برای توسعه بیشتر استان آنچه در توان است بکار خواهیم گرفت و انشاالله شرح و جزییات آن فردا در شورای استان اعلام خواهد شد . رئیس جمهوری در جمع مردم قزوین افز ود: شما مشکل آب دارید با اینکه سرزمین قزوین دشت حاصلخیز است اما بهره برداری از منابع آبهای زیر زمینی با توان آن ها سازگار نیست، افت منابع زیرزمینی در این استان می تواند برای همه هشدار باشد . وی اولبن تخصیص دولت برای استان در زمینه آب دانست و اضافه کرد: ما باید مشکل کمبود آب کشاورزی را رفع کنیم، از اینرو در سه سال گذشته پنج هزار هکتار از اراضی استان به آبیاری نوین مجهز شده و در طول سال جاری نیز 20 هزار هکتار زمین کشاورزی را تحت پوشش ابیاری نوین احیا خواهد کرد.

روحانی گفت: در استان قزوین حتی برای آب آشامیدنی هم مشکلاتی وجود دارد و مشکل فاضلاب شهرستهانها نیز باید حل و فصل شود. وی خاطرنشان کرد: ما طرحی کوتاه مدت برای تامین آب قزوین داریم که اجرایی خواهد شد و طرحی بلندمدت هم برای انتقال آب سد طالقان به قزوین اتخاذ خواهد شد. روحانی گفت: مساله توسعه راهها و راه آهن نیز از برنامه های دولت است تا مردم به راحتی بتوانند به تهران، زنجان و رشت سفر کنند که دوخطه کردن راه آهن قزوین – تهران در این راستا تعریف می شود. وی گفت: البته راه آهن قزوین – زنجان و قزوین – رشت هم باید دوخطه شوند که بزودی آغاز می شود. رئیس جمهوری گفت: بیشترین سرمایه و برنامه دولت در زمینه آب و برق استان قزوین است بطوریکه نیروگاه شهید رجایی بازسازی خواهد شد و یک نیروگاه برق در کلاس اف تکمیل خواهد شد. روحانی افزود: قزوین در زمینه بهداشت و بخش ورزش کمبودهای دارد که تصمیماتی اتخاذ خواهد شد. رئیس جمهوری گفت: در مجموع در این سفر 50 طرح و پروژه در سال جاری و آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد با اعتباری بیش از 903 میلیارد تومان برای توسعه استان قزوین اختصاص می یابد.

روحانی افزود: تعدادی از طرح های و پروژ ه ها امروز در قزوین افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد. به گزارش ایرنا رئیس جمهوری صبح امروز چهارشنبه در سی و یکمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به همراه جمعی از اعضای هیات دولت به استان قزوین سفر کرد. حضور در جمع علما و ائمه جمعه، نشست با نخبگان و فعالان اقتصادی، خانواده معظم ایثارگران و شهدا و شرکت در شورای اداری استان از دیگر برنامه های اعلام شده سفر دو روزه دکتر روحانی به قزوین است. دولتمردان تدبیر و امید از اولین سفر استانی خود در 24 دی سال 92 تاکنون به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستان های استان تهران (شهریار، ملارد و قدس، اسلامشهر، ری، رباط کریم و بهارستان)، خراسان شمالی، کردستان، همدان، مازندران، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اند.