نشست مدیر کل درمان تامین اجتماعی خوزستان با شورای شهر ملاثانی

شورای اسلامی شهر ملاثانی در نشستی با حضور دکتر داریوش پناهی زاده به بررسی و راههای ایجاد و گسترش مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی پرداخت. در آغاز این نشست یحیی عامری رییس شورای اسلامی شهر ملاثانی با تشکر از حضور مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان در ملاثانی باین نشست ها را سرآغاز تحکیم […]

شورای اسلامی شهر ملاثانی در نشستی با حضور دکتر داریوش پناهی زاده به بررسی و راههای ایجاد و گسترش مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی پرداخت.

000000

در آغاز این نشست یحیی عامری رییس شورای اسلامی شهر ملاثانی با تشکر از حضور مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان در ملاثانی باین نشست ها را سرآغاز تحکیم پیوند رابطه و اعتماد متقابل میان مردم و مسئولان دانست و گفت: امیدواریم در سایه چنین جلسات موثری بتوانیم موانع توسعه منطقه را برداشته و پاره ای از مطالبات شهروندان عزیز را پاسخگو باشیم.

عامری به مساله ابلاغ سیاست های بخش سلامت از سوی مقام معظم رهبری اشاره و افزود:مقام معظم رهبری با ابلاغ سند بالادستی سیاست های بخش سلامت گره بزرگی را از کار دولت در عرصه خدمات درمانی و توجه به نقاط محروم گشود و همزمانی این نشست با ابلاغ سیاست های سلامت از سوی مقام معظم رهبری نشان از پیشتازی مجموعه تامین اجتماعی در راستای گسترش خدمات درمانی در مناطق محروم می باشد.

در ادامه آقایان سلمان ساعدی زاده عضو شورای شهر به بیان دیدگاههای خود پیرامون ضرورت توسعه مراکز درمانی در منطقه باتوجه به میزان بیمه شدگان تامین اجتماعی و نیز فقدان حداقل ترین امکانات لازم برای درمان مردم پرداخت.سلمان ساعدی زاده گفت:شورای اسلامی شهر برای توسعه مراکز درمانی و رفاه شهروندان آماده هرگونه همکاری با دستگاههای مرتبط بویژه تامین اجتماعی است.زیرا شهر ملاثانی با همین امکانات ابتدایی باید علاوه شهروندان خود پاسخگوی نیازها و مراجعات ساکنان دهها روستای تابعه شوشتر و شهرستان باوی باشد.

محمد حمیدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر گفت: مردم ملاثانی از ابتدایی ترین امکانات درمانی محروم می باشند.در بسیاری از اوقات برخی بیماران ارژانسی بدلیل نبود کپسول اکسیژن یا تزریقات اشتباهی جانشان را از دست داده اند.حمیدی افزود:گذر جاده ترانزیتی از میان مناطق مسکونی شهرستان مزید بر علت و در اثر تصادفات بر حجم معضلات درمانی شهر افزوده است.لذا انتظار می رود باتوجه به جمعیت بالای بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی ،شاهد راه اندازی کلنیک درمانی آن سازمان در شهر ملاثانی باشیم.

همچنین آقایان عبدالحسین حمید و سیدکریم موسوی از کارشناسان شهرداری ملاثانی به تبیین سوابق همکاری مجموعه شهرداری و شورای شهر در زمینه اهدای زمین و تهیه مقدمات احداث درمانگاه تامین اجتماعی پرداختند.

در این نشست آقای دکتر پناهی زاده مدیرکل درمان تامین اجتماعی خوزستان به تشریح برنامه ها و اقدامات این مدیریت در جهت توسعه خدمات بیمه ای و گسترش مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی اشاره و گفت :این مدیریت با هدف خرید خدمت قراردادهای گسترده ای با موسسات درمانی بسته که 90 درصد این خدمات را بخش بستری تشکیل می دهد.

پناهی زاده افزود:ما خدمت به مناطق محروم را دوست داریم و از اینکه بتوانیم گامی هر چند کوچک را برای مردم ملاثانی برداریم بسیار خرسند می شویم.باور بفرمایید حق مردم شهرستان ملاثانی باتوجه بوجود جاده ترانزیتی و حدود 60 هزار بیمه شده تامین اجتماعی احداث یک بیمارستان 64 تختخوابی است که شما از طریق نمایندگان مجلس می توانید این مطالبه را از وزارت بهداشت و درمان داشته باشید.

0000000000000000000

دکتر پناهی زاده در خصوص تاسیس و راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی در ملاثانی اظهار داشت: شهرستان ملاثانی در حال حاضر کلیه شرایط را برای راه اندازی و احداث درمانگاه یا کلینیک مجهز دارا بوده ،ما نیز مدتی پیش مکاتبه ای پیرامون موضوع با سازمان داشته ایم،ولی در حال حاضر باتوجه به سیاست تامین اجتماعی مبنی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام می باشد ،تاسیس درمانگاه ملاثانی مستلزم اخذ مجوز از تهران است .مدیریت درمان استان در صورت صدور این مجوز از سوی مدیرعامل تامین اجتماعی کشور،این  آمادگی را دارد تا در اسرع وقت نسبت به احداث ،راه اندازی و تجهیز درمانگاه تامین اجتماعی در ملاثانی اقدام نماید.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی در خصوص توسعه شاخص های درمانی در خوزستان گفت: متاسفانه حق خوزستان بدرستی داده نشده است و در نظام بهداشتی و درمانی شاهد یک ناهمگونی هستیم البته بدلیل برخی مشکلات و محرومیت ها و ضعف کار فرهنگی سبک زندگی ناسالمی داریم و این امر باعث تشدید و گسترش بیمارها در میان شهروندان شده است.البته دولت یازدهم با نگاه ویژه به حوزه سلامت و درمان برنامه های خوبی را تاکنون تهیه و در صد اجرای آنهاست که در تاریخ دولت های گذشته ما بی نظیر می باشد که باتوجه به ابلاغ سیاست های کلی حوزه سلامت ان شا الله در آینده شاهد دستاوردهای خوبی در این عرصه باشیم.

وي در ادامه به برخي پروژه‌هاي عمراني اداره كل تامين اجتماعي در سطح استان خوزستان اشاره كرد و گفت: بيشترين تعداد پروژه‌هاي بيمارستاني تامين اجتماعي در سطح كشور پس از تهران، در استان خوزستان در حال اجرا است. از جمله اين پروژه‌ها، بيمارستان 96 تختخوابي تامين اجتماعي ماهشهر است كه امسال با 32 تخت به بهره‌برداري رسيد و در سفر اخير مديرعامل سازمان تامين اجتماعي به 85 تخت ارتقا يافت. تجهيزات و بخش‌هاي اين بيمارستان به طور كامل آماده است و تنها با مشكل نيروي انساني مواجه بود كه دكتر نوربخش در سفر خود به استان خوزستان دستور تامين نيروي اين بيمارستان را صادر كرد

   00000000000000000 00000000000000 0000000000000 00000000  00000 000 0  1  3 4  60000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000