حاشیه های نشست شورای شهر اهواز

در جلسه این هفته شورای شهر نماینده اصناف اهواز در جلسه حاضر شد  و از وضعیت خیابان نادری (سلمان فارسی) انتقاد کرد.وی گفت: اصناف اهواز،چهار سال روند عملیات اجرایی در این خیابان را تحمل کردند و سختی ها را به جان خریدند اما متاسفانه امروز شاهد وضعیت نامناسب و حضور بی شمار دستفروشان و اتفاقات […]

در جلسه این هفته شورای شهر نماینده اصناف اهواز در جلسه حاضر شد  و از وضعیت خیابان نادری (سلمان فارسی) انتقاد کرد.وی گفت: اصناف اهواز،چهار سال روند عملیات اجرایی در این خیابان را تحمل کردند و سختی ها را به جان خریدند اما متاسفانه امروز شاهد وضعیت نامناسب و حضور بی شمار دستفروشان و اتفاقات ناگواری در این خیابان هستیم.

وی گفت: شهردار اهواز در افتتاحیه این خیابان گفته بود دستاورد این خیابان، جبران تحمل سختی های شما توسط ماست اما عملا امروز بازاریان خیابان نادری از این وضع ناراضی اند. وی از برخی درگیری ها و رفتار خلاف شئونات بدلیل نابسامانی خیابان و حضور دستفروشان انتقاد کرد.

* – ابتسام الباجی نیز در سخنانی خواستار توجه به سخنان رییس اصناف اهواز و رسیدگی به وضع دستفروشان خیابان نادری شد.

* – اسکندر زنگنه دیگر عضو شورا نیز در سخنانی از وضعیت خیابان نادری بشدت انتقاد کرد و خواستار ساماندهی این خیابان و حل معضل دستفروشان خیابان نادری شد.

*– بگفته وی بازاریان اهواز، عوارض و مالیات مختلف را پرداخت می کنند، با شهرداری در بهسازی خیابان همکاری کردند اما اینک دستفروشان،خیابان را اشغال کرده اند. وی گفت: باید به خواسته های بحق بازاریان توجه شود. رامی علاسوند رییس شورای شهر نیز با اشاره به بازدید خود از خیابان سلمان فارسی گفت: من نیز شاهد این وضعیتی که آقای زنگنه و رییس اصناف اهواز گفتند بوده ام و باید به آن رسیدگی شود. رییس اصناف اهواز هم گفت: این وضع و اتفاقات صورت گرفته در خیابان، در شان مردم اهواز بعنوان دروازه ورود تشیع نیست.

* – در این جلسه اسکندر زنگنه ضمن انتقاداتی از شهردار اهواز بخصوص در زمینه بحث بودجه شهرداری، افزایش هزینه های جاری شهرداری و همینطور مباحثی در خصوص قراردادهای پسماند گفت: با استناد به قانون شوراها، اینجانب رسما به شهردار محترم تذکر می دهم و از رییس شورا می خواهم تذکر اینجانب را کتبا به شهردار اهواز ابلاغ نماید تا ایشان با حضور در شورا، به آن پاسخ بدهد. بگفته زنگنه در حالی که بنا بر مستندات، در خوشبینانه ترین حالت، امسال شهرداری فقط۵۲۰ میلیارد تومان درآمد داشته، بودجه سال آینده را بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بسته اند که منطقی نیست!

* – هدایت ممبینی عضو دیگر شورا هم در این جلسه خواستار ابلاغ تذکر رسمی زنگنه از سوی رییس شورا به شهردار و پاسخگویی شخص شهردار به تذکر اعضای شورا طبق قانون شوراها شد.

* – رضوی هم در این جلسه در سخنانی خواستار استفاده اعضای شورای شهر از ادبیاتی مناسب و بدون حاشیه شد و در عین حال بر ضرورت نظارت قانونمند اعضای شورا بر عملکرد شهرداری تاکید کرد. وی از عزل و نصب های صورت گرفته در شهرداری انتقاد کرد و خواستار استفاده اعضای شورای شهر از ظرفیت های قانونی همچون تذکر، طرح سوال و استیضاح شد تا بجای مباحث حاشیه ای و درگیری های لفظی، از ظرفیت های قانونی برای نظارت بر امور استفاده شود. سخنان و ادبیات رضوی با استقبال حضار مواجه شد.

* – در این جلسه یکی از مشاوران شهردار به سخنان زنگنه و رضوی پاسخ داد و خواهان عدم موضع گیری«مغرضانه» اعضای شورا شد. حسین حیدری در اعتراض به وی گفت: شما در جایگاهی نیستید که به سخنان اعضای شورا پاسخ بدهید. فقط شخص شهردار می بایست در جلسه حضور یابد و به انتقادات و تذکرات پاسخ بدهد.

* – برخی اعضای شورا از مباحث مربوط به قراردادهای پسماند و تمدید قرارداد یکی از شرکت ها انتقاد کردند و خواستار بررسی موضوع توسط شورا شدند. زنگنه از اینکه قرارادها سه ساله بسته می شوند انتقاد کرد.

*– اسکندر زنگنه که در این جلسه بیشترین مباحث شورا حول سخنان وی می چرخید از عدم برخورد شهرداری با عوامل آتش سوزی سازمان خدمات موتوری و برخی وقایع در یکی دیگر از واحدهای شهرداری و عدم گزارش شهردار در این زمینه به شورا بشدت انتقاد کرد.

* – دو تن از شهروندان اهوازی نیز درابتدای این جلسه از عزل و نصب های صورت گرفته در شهرداری و برخی موضوعات دیگر انتقاد کردند. یکی از آنها گفت: آیا در شهرداری قحط الرجال است گه برخی افراد را از سازمان های دیگر می آورند و مسوولیت می دهند. خانم محمدی افزود: اگر این افراد کاربلد و کاردان و مدبر هستند چرا در سازمان های خودشان از آنها استفاده نمی شود و به شهرداری تحمیل می شوند؟!

* – وی خواستار دقت شهردار در انتصابات و استفاده از نیروهای توانمند و باتجربه شهرداری در مناسب مختلف و همینطور رسیدگی به امورات رفاهی بانوان اهوازی شد.