نشست بررسی مشکلات شهرستان باوی با حضور مدیران استانی در ویس

نشست بررسی مشکلات شهرستان باوی با حضور جمعی از مدیران کل استان بهمراه سید شکرخدا موسوی نماینده اهواز و باوی در دفتر امام جمعه ویس برگزار شد.در این جلسه آقایان دکتر اسماعیل ایدنی رییس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز ، فرامرز کیانی زاده مدیرکل ورزش و امورجوانان استان خوزستان ، حیدر سیدی فرماندار شهرستان باوی،جباری بخشدار […]

نشست بررسی مشکلات شهرستان باوی با حضور جمعی از مدیران کل استان بهمراه سید شکرخدا موسوی نماینده اهواز و باوی در دفتر امام جمعه ویس برگزار شد.در این جلسه آقایان دکتر اسماعیل ایدنی رییس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز ، فرامرز کیانی زاده مدیرکل ورزش و امورجوانان استان خوزستان ، حیدر سیدی فرماندار شهرستان باوی،جباری بخشدار ویس ،آصف شهردار و همچنین اعضای شورای شهر ویس و سایر مسئولان محلی در دفتر امام جمعه ویس حضور داشتند.

5441_556

در ادامه نشست سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی  ضمن تاکید بر بررسی مشکلات و موانع توسعه شهرستان باوی بویژه بخش ویس گفت: قطار پیشرفت و توسعه در ایران با وجود تحریم های سنگین و ظالمانه به همت جوانان این مرز و بوم هیچ گاه متوقف نشده است.برای رسیدن به قله رفیع توسعه وتعالی، هزار راه نرفته داریم که اگر آستین ها را بالا بزنیم و استعدادها و امکانات بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم می توانیم به موفقیت ها و پیشرفت های بیشتری نایل آییم.وی در عین حال به برخی سهل انگاری ها و بی توجهی های مسوولان استانی برای رفع موانع و مشکلات خوزستان در گذشته اشاره کرد و گفت: باید این عقب ماندگی ها را برطرف کرد و برای مردم نجیب و مومن و فداکار خدمت کرد.

موسوی تاکیدکرد: مسوولان در نظام جمهوری اسلامی ایران شانی جز خدمت گزاری ندارند و در دولت تدبیر و امید باید مسوولان تلاش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مضاعف کنند.وی افزود: با وجود اینکه دولت با مشکلات اعتباری و مالی رو به رو است ولی امیدواریم در سال ۱۳۹۳ و بودجه ای که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده گشایش خوبی در پروژه های و طرح های عمرانی استان ایجاد شود.نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تحریم های ۳۴سال گذشته پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان هم اکنون نیز دست از دشمنی و عناد بر نداشته اند و شمشیر را از رو بسته اند ولی دشمنی با ملت ایران هیچ سودی برای آنان نخواهد داشت.

موسوی به توجه ویژه دکتر روحانی به خوزستان اشاره کرد و گفت: نخستین سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت به خوزستان نشانه توجه و نگاه ویژه دکتر روحانی به استان است.وی با بیان این که در نامه ای به رییس جمهوری همه مشکلات استان به ایشان منعکس شده و در جریان مسایل اصلی و اساسی استان هستند افزود: پیش از سفر رییس جمهوری، مجمع نمایندگان استان با دکتر روحانی جلسه داشتند و ایشان قول دادند درطول مدت دو سال آینده مشکلات اساسی استان از جمله فاضلاب و آب خوزستان را حل کنند.

موسوی در خصوص مسائل درمانی این منطقه اظهار کرد :پیگیر صدور مجوز احداث بیمارستان ۱۰۰تختخوابی برای شهرستان ملاثانی هستیم که امیدواریم هرچه زودتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه اقدام کند.

وی به آلودگی های زیست محیطی نیروگاه دوهزار مگاواتی رامین و پرداخت نکردن عوارض آلایندگی این واحد صنعتی اشاره کرد و گفت: این موضوع به منظور احقاق حقوق شهروندان در دست پیگیری است .

نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی فاضلاب را از دیگر مشکلات منطقه ویس برشمرد و از نماینده شرکت آب و فاضلاب اهواز که در این نشست حضور داشت خواست در این زمینه با هماهنگی و همکاری شهرداری اقدامات موثری انجام دهند.

 دکتر ایدنی :احداث بیمارستان های غیرکارشناسی شده اولویت ما نیست

دکتر اسماعیل ایدنی رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست بررسی مشکلات بخش ویس از توابع شهرستان باوی گفت: در بازدید وزیر بهداشت و درمان از خوزستان در جریان سفر ریاست جمهوری به این استان سعی کردیم مشکلات بیمارستان ها و مراکز درمانی را به شکل واقعی به سمع و نظر وزیر و معاونین ایشان برسانیم.

5430_615

دکتر ایدنی بیان داشت: در این سفر مشکلات و چالش های حوزه درمان و سلامت را به طور واقعی شناسایی کردیم تا بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم. رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: وضعیت بهداشت و درمان استان بسیار اسفبار است و منابع اعتباری ما برای ساماندهی بسیار  محدود است.ایدنی از اختصاص ۶۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام طرح های نیمه تمام حوزه بهداشت و سلامت استان خبر داد و گفت: ۵۵۰ میلیارد تومان به پرسنل ، بازار و شرکت های دارویی بدهکار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: منابع مالی محدود است و تنها راه این است منابع محدود را اولویت بندی کنیم. وی به احداث شبکه های بهداشت در اقصی نقاط استان و روستاها اشاره کرد و گفت: باید به جای تمرکز روی احداث بیمارستان های غیرکارشناسی شده در استان اولویت را بر توسعه و تجهیز خانه ها و شبکه های بهداشت استان بگذاریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یادآور شد:میزان عمر از دست رفته در بیماری های غیر واگیر دار رشد فزاینده ای داشته است.ایدنی ادامه داد:علت های  مرگ و میر در استان به ترتیب  بیماری قلبی ،سرطان و سوانح رانندگی هستند.علت ۷۵ درصد از مرگ و میرها خارج از حوزه سلامت است.رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ادامه داد:با اعتبارات اختصاص داده شده این امید وجود دارد سیستم بهداشتی استان ساماندهی می شود. وی از توسعه مراکز اوژانسی در سطح استان خبر داد و گفت:اولویت در حوزه بهداشت اتمام طرح هایی است که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. اما از برون سپاری و بخش خصوصی مراکز درمانی استقبال می کنیم.

5455_518