مشکلی در تامین کالاهای اساسی کشور نداریم

دبیر کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور به تازگی ۳۰ هزار میلیارد ریال مصوب کرده گفت: مشکلی برای تامین این کالاها در کشور نداریم. حجت‌الاسلام احد آزادی خواه روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع بندری امام خمینی(ره) بیان کرد: با وجود […]

دبیر کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور به تازگی ۳۰ هزار میلیارد ریال مصوب کرده گفت: مشکلی برای تامین این کالاها در کشور نداریم. حجت‌الاسلام احد آزادی خواه روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع بندری امام خمینی(ره) بیان کرد: با وجود اینکه در حوزه تامین ارز با چالش جدی روبه رو بوده و تحریم‌های ظالمانه ما را در حوزه واردات آزار می‌دهد اما شرایط فعلی کشور در حوزه کالاهای اساسی امیدبخش است.وی با بیان اینکه عملکرد اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در تخلیه و بارگیری کالا شایسته تقدیر است گفت: توسعه سخت افزاری بیشتر، به لحاظ احداث انبارهای نگهداری و بهره گیری از ظرفیت حمل و نقل ریلی یکی از راهکارهای برطرف کردن مشکلات در مسیر خروج کالاهای اساسی است.

فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندرامام(ره) به خوبی در حال انجام است

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی همچنین وضعیت مدیریت انبارها، تخلیه و بارگیری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در اسکله‌های بندر امام (ره) را بسیار خوب دانست و افزود: همه عوامل دخیل در فرآیند تخلیه، انبار، بارگیری و خروج کالا وظایف خود را به خوبی انجام می دهند و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.وی با اشاره به تداوم پیگیری مشکلات مرتبط با حوزه توزیع نهاده‌های کشاورزی بیان کرد: اعضای این کمیسیون به دنبال شناسایی خلاء و نارسایی در حلقه‌های بعدی زنجیره توزیع هستند و هر کجا که احساس کردیم سوءمدیریتی پیش آمده، به دولت کمک می‌کنیم تا مشکلات برطرف شود.

حجت‌الاسلام آزادی خواه در ادامه، فرآیند ورود، تخلیه، انبار و بارگیری و خروج کالاهای اساسی را در مجتمع بندری امام خمینی(ره) کاملا شفاف و روشن توصیف کرد و گفت: امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.مجتمع بندری امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر مهم کشور است که عمده کالاهای اساسی کشور از طریق آن وارد وارد کشور می‌شود.این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.

بندرامام خمینی (ره) اکنون به عنوان یکی از مهم ترین قطب‌های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد؛ این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق زمین های مجاور، هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت و ۱۱ پست اسکله فعال، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.