۲۲.۸ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۲۲.۸ میلیون تن کالا اعم از نفتی و غیرنفتی و بیش از ۹۲ هزار تی ای یو کانتینر در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد. سیاوش ارجمند زاده روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: حجم تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی پنج میلیون و […]

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۲۲.۸ میلیون تن کالا اعم از نفتی و غیرنفتی و بیش از ۹۲ هزار تی ای یو کانتینر در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد. سیاوش ارجمند زاده روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: حجم تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی پنج میلیون و ۸۲ هزار تن گزارش شده که از این میزان ۵۰۰ هزار تن آن تخلیه و چهار میلیون و ۵۸۲ هزار تن بارگیری شده است.

وی عنوان کرد: حجم تخلیه و بارگیری در بخش کالای نفتی ۱۷ میلیون و۷۶۳ هزار و ۸۳۷ تن گزارش شده که از این میزان تخلیه و بارگیری سه میلیون و ۱۴۰ هزار و ۳۰۷ تن تخلیه و ۱۴ میلیون ۶۲۳ هزار و ۵۲۶ تن بارگیری شده است.ارجمندزاده اظهار کرد: در نیمه نخست امسال و با توجه به لایروبی انجام شده در بندر بوشهر میزان تخلیه و بارگیری کانتینر ۹۲ هزار و ۱۴۴ تی.ایی.یو بوده است.وی اضافه کرد: میزان تردد شناورها در بنادر استان در این مدت پنج هزار و ۹۷۶ فروند است که در این میان تعداد سه هزار و ۲۴ فروند شناور ورودی و تعداد ۲ هزار و ۹۵۰ فروند شامل شناورهای خروجی بوده است.

ارجمند زاده بیان کرد: همچنین ۱۳۲ هزار و ۳۷۰ نفر مسافر در نیمه نخست امسال از بنادر استان جابه جا شده است.وی افزود: مبدا و مقصد این مسافرها از سه مرکز بوشهر،گناوه و جزیره خارگ صورت گرفته است.