نماینده خرمشهر از موضوع کاهش حق آلایندگی اطلاع نداشت

عباس مدحجی: موضوع کاهش حق خرمشهر از آلایندگی پالایشگاه آبادان چند روزی ست که بحث داغ این دو شهر شده و در پی این تصمیم اعضای شورای شهر هر دوشهرستان مصاحبه های از خود منتشر کردند. در آخرین اظهار نظر ، موسی مطوری جزیره رئیس شورای شهر خرمشهر از بی اطلاعی نماینده ی خرمشهر از […]

عباس مدحجی: موضوع کاهش حق خرمشهر از آلایندگی پالایشگاه آبادان چند روزی ست که بحث داغ این دو شهر شده و در پی این تصمیم اعضای شورای شهر هر دوشهرستان مصاحبه های از خود منتشر کردند. در آخرین اظهار نظر ، موسی مطوری جزیره رئیس شورای شهر خرمشهر از بی اطلاعی نماینده ی خرمشهر از این موضوع پرده برداشت.

مطوری جزیره در این باره گفت: “با توجه به اظهارات [آقای] دریس عضو شورای شهر آبادان در زمینه کاهش حق خرمشهر از آلایندگی پالایشگاه آبادان با لابی گری [آقای] مختار نماینده ی آبادان و فشاری که به مسولان استانی آورد باید ضمن اعتقاد منافع مشترک اروندی یادآوری کنم زمانی که ۷۰ درصد منطقه آزاد در خرمشهر و ۳۰ درصد در آبادان بود تمام منافع حاصله به سویه بین این دوشهر تقسیم میشد و ما با اعتقاد به یکتایی خرمشهر و آبادان اعتراضی به این موضوع نداشتیم. اما درموضوع سلامت مردم مماشاتی نداریم. این آلایندگی سلامت مردم خرمشهر را به خطر انداخته و از قبل از سال ۹۰ میتوانستیم مطالبه گری کنیم اما توسعه ی خرمشهر را توسعه آبادان و توسعه ی آبادان را توسعه ی خرمشهر میدانیم.

رئیس شورای شهر خرمشهر افزود: “در پیگیری همین موضوع تماسی داشتم با [آقای] سید لفته احمدنژاد نماینده مردم خرمشهر. ایشان ضمن اظهار بی اطلاعی از موضوع مذکور، قول مساعد برای پیگیری دادند. اما متاسفانه تا این لحظه من مصاحبه ای، شفاف سازی و عزم جدی از ایشان ندیدم. از ایشان خواهش میکنم هرچه زودتر به مشکل ورود کند و از تضییع حق خرمشهر جلوگیری کند ، با توجه به اینکه سنجش و پایش علمی توسط محیط زیست انجام شده و هیچگونه مشکل قانونی ندارد.

گفتنی ست حق آلایندگی پالایشگاه آبادان از چند سال پیش بعلت همجواری و متضرر شدن مینوشهر ، به خرمشهر پرداخت میشد.