اعتراض ساکنان کوی خروسی اهواز اهمال مدیران نسبت به مسائل عمرانی و خدماتی منطقه

اهالی منطقه خروسی اهواز این روزها با استرس زیادی نظاره گر تصرف منازل مسکونی خود و فروش آنها به نفع دولت است. امری که به آگهی فروش خانه های بسیاری در قالب پلاک ۲۰۰ تا ۳۰۰ خانه مسکونی منجر شده و مشتری برای آن پیش قدم شده است. یک رسانه محلی دو روز پیش گزارش […]

اهالی منطقه خروسی اهواز این روزها با استرس زیادی نظاره گر تصرف منازل مسکونی خود و فروش آنها به نفع دولت است. امری که به آگهی فروش خانه های بسیاری در قالب پلاک ۲۰۰ تا ۳۰۰ خانه مسکونی منجر شده و مشتری برای آن پیش قدم شده است.

یک رسانه محلی دو روز پیش گزارش داد :حدود ۶۰ تا ۷۰ سال گذشته ساکنان منطقه خروسی اهواز املاک خود را از شخصی به نام خروسی خریداری کرده‌اند اما دستگاه‌هایی اجرایی می‌گویند این اراضی تصرفی و اهالی برای گرفتن سند رسمی باید هزینه مجدد خرید ملک را پرداخت کنند.در همین حال و به دنبال این اتفاق، امروز دکتر عبیات معاون عمرانی استاندار خوزستان به همراه شهردار منطقه هشت، مدیر آب و فاضلاب و رئیس آموزش و پرورش منطقه از این منطقه بازدید به عمل آوردند.

یکی از فعالان اجتماعی خروسی با انتقاد از اهمال مسئولان نسبت به اوضاع این منطقه، خواستار دخالت جدی برای کاستن از محرومیت های مردم شد.ماجد حزباوی با انتقاد شدید الحن، اهمال و بی توجهی مسئولان آموزش و پرورش نسبت به مدارس این کوی را تعمدی خواند و مدارس خروسی را متروکه توصیف کرد.وی به اخذ مبالغی از اهالی توسط مدارس اشاره کرد و افزود: علیرغم اخذ هزینه در نهایت همه ساله مردم این محل خود دست به تعمیر شیرآلات و رفع نواقص می پردازند و هیچگونه کمکی از سوی آموزش و پرورش یا نوسازی مدارس به دو مدرسه خروسی واصل نشده است.

تعدادی از اهالی نیز به موضوع فاضلاب اشاره کردند و خواستار ورود فوری برای اصلاح خیابانها خروسی از جمله خیابان حمیداوی، خیابان های ۶، ۷،۸ و سایر خیابانهایی که خط فاضلاب ریزش کرده شدند.اهالی بازدیدهای هرازگاه را بی اثر توصیف و نسبت به جواب گو نبودن دستگاههای مربوطه از جمله شهرداری و آب و فاضلاب انتقاد کردند.در این بازدید معاون عمرانی استاندار علاوه بر پیگیری مشکلات عمرانی مطرح شده خروسی به اهالی قول داد تا مسئله سند منازل مسکونی را تا حصول نتیجه ثمربخش دنبال کند.منطقه خروسی با بیش از ۲۲ هزار جمعیت در مجاورت مناطق برخورداری همچون فاز یک و دو پادادشهر از کمبود خدمات شهری و عمرانی رنج می برد.