ایران با غلبه بر ویتنام به مرحله حذفی صعود کرد

تیم ملی فوتبال ایران با برتری ۲ بر صفر مقابل ویتنام، جواز حضور در مرحله حذفی جام ملت های آسیا را کسب کرد. تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ به مصاف ویتنام رفت و با ارائه نمایش مناسب به برتری ۲ بر صفر رسید تا با ۶ […]

تیم ملی فوتبال ایران با برتری ۲ بر صفر مقابل ویتنام، جواز حضور در مرحله حذفی جام ملت های آسیا را کسب کرد. تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ به مصاف ویتنام رفت و با ارائه نمایش مناسب به برتری ۲ بر صفر رسید تا با ۶ امتیاز صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کند.این دیدار از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه «آل نهیان» شهر ابوظبی و از گروه چهارم مسابقات برگزار شد. قضاوت این دیدار را «محمد تقی الجعفری» سنگاپوری برعهده داشت.کارلوس کی روش تیم ایران را با سه تغییر نسبت به دیدار گذشته روانه میدان کرد که وریا غفوری، محمدحسین کنعانی زادگان و سامان قدوس را جانشین رامین رضائیان، سیدمجید حسینی و مهدی ترابی شدند.

ویتنام که در دیدار نخست برابر عراق با شکست سه بر ۲ روبرو شده بود، بازی امروز را شجاعانه آغاز کرد، اما توانی برای عبور از خط دفاع ایران نداشت.تیم ایران نیز با توجه به کوتاه قامتی بازیکنان حریف، بیشتر به ارسال های توپ های بلند روی آورده بود.در دقیقه ۱۶ نخستین فرصت ایران با پاس «اشکان دژاگه» ایجاد شد که ضربه «سامان قدوس» را دروازه بان ویتنام مهار کرد.تیم ایران پس از گذشت دقایقی بر سرعت بازی افزود تا بتواند از خط دفاعی حریف سخت کوش خود عبور کند.ارسال های متعدد ایران در دقیقه ۳۷ نتیجه داد و توپ ارسالی «اشکان دژاگه» را «سردار آزمون» به راحتی با ضربه سر به گل تبدیل کرد.در نهایت نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به اتمام رسید تا تیم کشورمان در آستانه کسب دومین پیروزی و صعود قرار بگیرد.

ویتنام نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۵۱ در آستانه گل تساوی قرار گرفت که «علیرضا بیرانوند» با واکنشی تماشایی، دروازه ایران را نجات داد.طارمی که در نیمه نخست کارت زرد گرفته بود در دقیقه ۵۶ مدافع ویتنام را با خطای واضح متوقف کرد که با خوش شانسی از دریافت کارت زرد دوم گریخت.تیم ایران در نیمه دوم برای لحظاتی تحت فشار حریف قرار گرفت و همین امر سبب شد تا کی روش در دقیقه ۶۲، «احمد نورالهی» و «مهدی ترابی» را جانشین «وحید امیری» و «مهدی طارمی» کند.در دقیقه ۶۹ «سردار آزمون» با حرکتی انفرادی و از پیش روی برداشتن مدافعان ویتنام، دومین گل خود و ایران را به ثمر رساند. این سومین گل آزمون در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ است.

در دقیقه ۷۸ آزمون که ستاره ایران در این دیدار بود، جای خود را به «کریم انصاری فرد» داد.تعلل مدافعان ایران در دقیقه ۸۸ موجب شد تا ویتنام فرصت خوبی برای گلزنی به دست آورد که ضربه مهاجم این تیم با اختلاف اندکی بیرون رفت.در نهایت سوت داور سنگاپوری به نشان برتری ۲ بر صفر ایران به صدا درآمد تا تیم کشورمان بدون دردسر راهی دور بعدی شود.در بازی بعدی این گروه و از دقایقی دیگر، تیم های عراق و یمن به مصاف خواهند رفت.همچنین آخرین بازی تیم ملی ایران در مرحله گروهی، عصر روز چهارشنبه هفته جاری برابر عراق برگزار می شود.

**ترکیب ایران:علیرضا بیرانوند، وریا غفوری، محمدحسین کنعانی زادگان، مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، وحید امیری(احمد نورالهی)، اشکان دژاگه، سامان قدوس، سردار آزمون(کریم انصاری فرد) و مهدی طارمی (مهدی ترابی)

**ترکیب ویتنام:دانگ وان لام، دو دای مان، کوئه نگو های، بوی تین دانگ، دوان وان هائو، نگوین ترونگ، نگوین چون، پام دوک هوی(وان دای)، دو هوانگ دانگ، نگوین چوانگ های و پان وان دوک (نگوین فان)