تیم ملی فوتبال ایران با شکست ترکمنستان صدرنشین شد

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی سه بر یک مقابل ترکمنستان به صدر جدول رده بندی گروه D مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه صعود کرد.تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 15 امروز (پنجشنبه) در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت های آسیا 2019 امارات در ورزشگاه آزادی به مصاف ترکمنستان رفت. […]

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی سه بر یک مقابل ترکمنستان به صدر جدول رده بندی گروه D مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه صعود کرد.تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 15 امروز (پنجشنبه) در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت های آسیا 2019 امارات در ورزشگاه آزادی به مصاف ترکمنستان رفت. شاگردان کی روش با این پیروزی 11 امتیازی شدند و با تفاضل گل بهتر نسبت به عمان، در رده نخست جدول رده بندی گروه D ایستادند.

81836028-70297956

قضاوت این مسابقه بر عهده کیم دونگ جین با کمک های چوی مین بیانگ و بنگ گی یئول هر سه از کره جنوبی قرار داشت. کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران در این مسابقه تیم خود را با ترکیب علیرضا حقیقی، عزت الله پورقاز، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی (از دقیقه 81 کمال الدین کامیابی نیا)، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، وحید امیری (از دقیقه 46 علیرضا جهانبخش) و کاوه رضایی (از دقیقه 73 رضا قوچان نژاد) به میدان فرستاد. در آن سوی میدان، ترکمنستان با هدایت آماجیل کوچموف و ترکیب مامنت اورازمحمداوف، ماکان ساپاروف، سلیمان موهادوف، سوهرات سویانوف، ارسلان میرات آمانوف، احمد آتایف، سردار گلدایف، سردار آنارازوف، بختیار حاج احمدوف، گوانچ آبیلووف و امیدجان آستانوف بازی کرد.

تیم ملی ایران در دقایق ابتدایی این مسابقه خیلی زود برتری خود را بر حریف دیکته کرد. در دقیقه 6 این بازی پورعلی گنجی با ضربه سر و روی کرنر ارسالی اشکان دژاگه گل نخست بازی را به ثمر رساند. برتری محسوس ایران تا دقیقه 15 ادامه داشت و موقعیت های گلزنی زیادی نیز به وجود آمد. در دقیقه ٩ سانتر امیری با ضربه قیچی دژاگه همراه شد اما دروازه بان ترکمنستان این توپ را به کرنر فرستاد. از دقیقه 15 تا پایان نیمه نخست کیفیت بازی افت کرد و توپ بیشتر در میانه های میدان در جریان بود و در نهایت نیز دو تیم با برتری یک بر صفر ایران به رختکن رفتند. با آغاز نیمه دوم و حضور جهانبخش در میدان، قدرت تهاجمی ایران افزایش یافت و موقعیت های گلزنی بیشتری روی دروازه ترکمنستان ایجاد شد.در دقیقه 56 پاس رضایی به دژاگه رسید اما ضربه این بازیکن به تیرک خورد و در برگشت کاوه رضایی توپ را به آسمان کوبید. نظیر چنین اتفاقی کمتر از دو دقیقه بعد تکرار شد. در دقیقه 58 شوت جهانبخش با دخالت دروازه بان ترکمنستان به تیرک خورد و در ادامه ترابی توپ را به آسمان هدایت کرد.

با وجود بازی برتر ایران، این ترکمنستان بود که به گل رسید. در دقیقه 62 اشتباه عجیب علیرضا حقیقی در خروج از دروازه هنگام ارسال کرنر ترکمنستان باعث شد بازیکن حریف توپ آماده را در آستانه دروازه به گل تبدیل کند. اما این گل کمتر از دو دقیقه بعد پاسخ داده شد. سعید عزت اللهی در دقیقه 64 در شلوغی پشت محوطه جریمه حریف به زیبایی بازیکن حریف را دریبل کرد و سپس با یک ضربه بغل پای فنی توپ را وارد دروازه کرد. در دقیقه 82 رضا قوچان نژاد بازیکن تازه وارد ایران در محوطه جریمه حریف سرنگون شد تا داور یک ضربه پنالتی به سود ایران اعلام کند. دژاگه کاپیتان تیم ملی ایران در این مسابقه این پنالتی را به گل سوم کشورمان تبدیل کرد. در نهایت نیز همین نتیجه سه بر یک تا پایان مسابقه پا بر جا ماند.