استقلال طلسم ۵۰ ساله را شکست

استقلال موفق شد برای اولین بار از سد تیم الشرطه عراق بگذرد و طلسم ۵۰ ساله را بشکند. استقلال تهران در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشرطه عراق رفت و موفق شد با نتیجه پرگل سه بر صفر به برتری برسد تا بتواند با ۶ امتیاز در صدر […]

استقلال موفق شد برای اولین بار از سد تیم الشرطه عراق بگذرد و طلسم ۵۰ ساله را بشکند. استقلال تهران در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشرطه عراق رفت و موفق شد با نتیجه پرگل سه بر صفر به برتری برسد تا بتواند با ۶ امتیاز در صدر جدول رده بندی گروه سوم قرار بگیرد.این پیروزی در حالی به دست آمد که استقلال در چهار تقابل پیشین مقابل این تیم عراقی هیچ بردی را به دست نیاورده بود. در سال ۱۹۷۱ در ۲ بازی رو در رو، الشرطه موفق شد به ۲ برتری دست پیدا کند و آبی پوشان را با شکست بدرقه کند.

در سال ۲۰۲۰ بار دیگر این ۲ تیم با یکدیگر پیکار داشتند. هر ۲ بازی در مرحله گروهی با نتیجه مساوی یک بر یک به اتمام رسید تا استقلال همچنان در حسرت پیروزی مقابل پلیس عراق باقی بماند.اما در پنجمین رویارویی، تیم فرهاد مجیدی موفق شد ماموریت نیمه تمام فصل قبل را تمام کند و به اولین برد پس از ۵۰ سال مقابل الشرطه دست پیدا کند.در ضمن در پنج تقابل پیشین تیم های ایرانی و عراقی نتیجه مساوی به دست آمده بود اما استقلال اجازه ۶ تایی شدن را نداد.