شرکت‌های دانش بنیان برای ارائه رویکردهای جدید اداره نظام سلامت کمک کنند

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت به کمک شرکت‌های دانش بنیان برای ارائه رویکردهای جدید برای اداره نظام سلامت نیاز دارد. زیرا در شیوه‌های ارائه خدمت و رویکردهای مناسب با نظام سلامت پویا نیازمند روش‌های جدیدی هستیم که ارتباط ما را در نظام سلامت تسهیل کند.سعید نمکی روز شنبه در مراسم نخستین مجمع پیشگامان اقتصاد دانش […]

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت به کمک شرکت‌های دانش بنیان برای ارائه رویکردهای جدید برای اداره نظام سلامت نیاز دارد. زیرا در شیوه‌های ارائه خدمت و رویکردهای مناسب با نظام سلامت پویا نیازمند روش‌های جدیدی هستیم که ارتباط ما را در نظام سلامت تسهیل کند.سعید نمکی روز شنبه در مراسم نخستین مجمع پیشگامان اقتصاد دانش بنیان سلامت افزود: به طور مثال تله مدیسین یکی از شیوه‌ها و مکانیزم‌های اداره نظام سلامت است و دیگر نمی‌توانیم با شیوه‌های گذشته به اداره کشور بپردازیم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: امروز شرکت‌های دانش بنیان در عرصه سلامت بروز و ظهور زیادی دارند. امروزه تعداد شرکت‌های دانش بنیان جای افتخار دارد. جوانان برومند این کشور می‌گویند که بدون نیاز به خارج از مرزها می‌توانیم نیازهای کشور را تامین کنیم.وی ادامه داد: نیازهای کشور در عرصه سلامت، ما را به شدت به خارج از مرزها محتاج می‌کند. نمی‌توان نیازمندی‌های حوزه سلامت را مورد غفلت قرار داد، زیرا به جان و حیات مردم مرتبط است. امروزه شرکت‌های دانش بنیان به شدت در حال رشد هستند و در آغاز راه بزرگی قرار داریم و انبوهی از تحول را باید تجربه کنیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: در سال‌های قبل از انقلاب ۷۵ درصد داروها را وارد می‌کردیم. در حال حاضر ۹۷ درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود. البته از طرفی نباید اجازه بدهیم جذبه واردات و جریان غیردانشمند ولی حرفه‌ای که صنعت دارو را اداره می‌کنند، ما را از تولید داخل غافل کند. از روز نخست که به وزارت بهداشت آمدم دستور دادم که هر داروی ساخت داخل اجازه واردات مورد مشابه را ندارد. همچنین گفتیم اگر کسی در داخل تولید کرد به او امکانات و تسهیلات ویژه داده شود.نمکی افزود: زمانی دشمنان به دنبال این بودند که ما در کشور حتی واکسن نسازیم، زیرا فکر می‌کردند ممکن است از این راه ما بمب اتمی درست کنیم.وی بیان کرد: توصیه من به تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش بنیان این است که فراتر از بازار داخلی نگاه کنند. وقتی اقتصاد پای خود را از مرزها بیرون بگذارد می‌تواند به مرز توسعه یافتگی برسد.

وزیر بهداشت گفت: اتفاقاتی در سازمان غذا و دارو در حال افتادن است که هنوز اثر اصلی خود را نگذاشته و یکی از کارهای ما این است که به تولیدکننده اعتماد کنیم. ما به دنبال اعتماد متقابل هستیم و این کار آغاز شده است و تلاش می‌کنیم با همین مبنا پیش برویم.وی ادامه داد: در چند سال اخیر روالی که برنامه ریزی شد به نفع واردات بود و یکی از غصه‌های من همین است.نخستین مجمع پیشگامان اقتصاد دانش بنیان سلامت با حضور وزیر بهداشت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود. جهت تقویت تعامل بازیگران زیست بوم نوآوری سلامت، نمایشگاهی نیز با حضور بانک‌ها، صندوق‌های جسورانه بورسی، صندوق‌های پژوهش و فناوری، سرمایه گذاران خطرپذیر، شتاب‌دهنده‌های تخصصی، کارگزاران تبادل فناوری و سایر نهادها و موسسه‌های مرتبط و علاقمند در حاشیه مجمع برپا است.