جزئیات آزادسازی و مصرف 30 میلیارد دلار منابع بلوکه شده ایران اعلام شد

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام جزئیات آزادسازی 30 میلیارد دلار منابع بلوکه شده با اجرای برجام، گفت: ورود این میزان ارز به کشور منطقی نیست و تلاش می شود از آن برای واردات کالاهای مورد نیاز بهره گرفت. ولی الله سیف، درباره جزئیات آزادسازی 30 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده (به محض […]

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام جزئیات آزادسازی 30 میلیارد دلار منابع بلوکه شده با اجرای برجام، گفت: ورود این میزان ارز به کشور منطقی نیست و تلاش می شود از آن برای واردات کالاهای مورد نیاز بهره گرفت. ولی الله سیف، درباره جزئیات آزادسازی 30 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده (به محض اجرای برجام)، افزود: با اجرای برجام، همه منابعی که بانک مرکزی در حساب های مختلف دارد و در گذشته به دلیل محدودیت امکان استفاده از آن وجود نداشت، آزاد می شود.

وی با بیان اینکه، بانک مرکزی با اجرای برجام امکان حواله و یا بهره گیری از منابع را خواهد داشت، اظهارداشت: بر این اساس می توان از 30میلیارد دلار برای خرید و واردات کالای مورد نیاز بهره گرفت ضمن اینکه ورود این میزان ارز به کشور منطقی نیست. سیف ادامه داد: با توجه به بانکداری بین المللی می توان منابع آزاد شده را در حساب های مطمئن و متمرکز قرار داد و در صورت نیاز از آن بهره برد. رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه برجام در شرف اعلام است، گفت: این امر به معنای رفع محدودیت ها و تحریم های دست و پاگیر است و باید از این فرصت با استفاده از ظرفیت های کشور استفاده کرد. به گزارش ایرنا، قرار است پس از انتشار گزارش آژانس وتایید اقدامات ایران، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه ای مشترک روز اجرای برجام را اعلام کنند.