حکایت طنز رتبه اول اعتبارات عمرانی استان خوزستان!

مقدمه: مطابق بنر زرین (تبلیغاتی!!!)صادره از سوی دارالعماره استان ، بودجه عمرانی استان زرخیز و گل بلبل خوزستان قهرمان در سال ۹۶ حدود ۲۱۰۰ میلیارد،سال ۹۷ حدود ۲۵۰۰میلیارد و بودجه پیشنهادی استان در سال ۹۸ حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، که از این بابت در میان تمام استان های کشور رتبه اول را […]

مقدمه: مطابق بنر زرین (تبلیغاتی!!!)صادره از سوی دارالعماره استان ، بودجه عمرانی استان زرخیز و گل بلبل خوزستان قهرمان در سال ۹۶ حدود ۲۱۰۰ میلیارد،سال ۹۷ حدود ۲۵۰۰میلیارد و بودجه پیشنهادی استان در سال ۹۸ حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، که از این بابت در میان تمام استان های کشور رتبه اول را دارا می باشد، بر حسب قاعده ی ، شکر نعمت ، نعمتت افزون کند… جناب حاج علی ساری نماینده قوی قدرت شهرستان اهواز در واکنش به این ادعای گزاف دست به دامن “تویتر” شد و در حساب تویتری خود خطاب به دکتر نوبخت مرقوم فرمودند: جناب آقای نوبخت “حذف ردیف ریزگردها ، برق خوزستان ، تخصیص نامناسب اعتبارات سال ۹۷ خوزستان و کاهش ۵۰ درصدی بودجه ۹۸ استان به نسبت سال ۹۷ ، پرسش های مهم مردم شریف خوزستان است، منتظر پاسخ شما هستم . [علی ساری ، نماینده اهواز ، حمیدیه و باوی ]

حال شما شهروندان عزیر خوزستانی این دوتا ادعای متضاد را کنار هم سرهم برهم کنید و کلاهتان را قاضی قرار بدهید، بعد اگر حال داشتید بروید و جناب پرتقال فروش را پیدا کنید …… و سلام حقیر را به جناب ایشان ابلاغ بفرمایید.

حکایت یکم:

به سر مبارک قسم ، همین که چشمم به بنر تبلیغاتی افزایش بودجه ۹۸ و سنوات ماقبل افتادم، یهویی یاد عبید زاکانی و اسب لاغر مرد خراسانی افتادم ، گویند:
“خراسانی را اسبی لاغر بود، گفتند :چرا این را جو نمی‌دهی؟! گفت: هر شب ده من جو می‌خورد!! گفتند: پس چرا لاغر است گفت یکماهه جو[ش] در نزد من به قرض است، حالا حکایت استان ما ، اگر در این سه سال اخیر در اخذ اعتبارات عمرانی در کل بلاد و ولایات حائز رتبه ی اول هستیم ، پس چرا حال روزمان این است!!! ما که تو بیکاری رکورد زدیم ، ده دقیقه بارون که میاد ده روز خیابان های شهرمان دریاچه ی هامون می شوند، از مترو و خیابان هایمان که مپرس …اوضاع صنایع که حاجت به گفتن نیست ، شاخص های آمورشی و اقتصادی هم بماند ، کاری به وضع جاده ها و میزان تصادفات جاده ای هم نداریم ، جولان گاومیش ها و حیوانات ولگرد در سطح شهر هم بمانند… آخرش هم نفهمیدم دم خروس را باور کنیم ، یا قسم حضرت عباس را، تویت حاج آقا علی ساری درسته یا بنر جناب عبدالله میرزا یا….

حکایت دوم: 

درجریان مناظره تلویزیونی شیخ مهدی کروبی و معجزه هزاره سوم (سال ۸۸) جناب احمدی نژاد چندین فقره قمپز در کرد، و مرتب نمودار و جدول در قوطی عطار صدا و سیما نشان مردم می داد ،که همه چیز گل و بلبل است ،رشد اقتصادی دو رقمی و تورم زیر ده درصد است.تا آنجا که شیخ مهدی از کوره در رفت و گفت : اقای احمدی نژاد ننه جون من هم که دستش تو خرج و حساب و کتاب است هم میدونه که تورم بیداد می کنه و فرمایشات شما آبکی است…..

حکایت آخر: کاکا عابدین کدخدای روستای قاسم آباد وقتی بنر تبلیغاتی بودجه عمرانی استان و تویت علی ساری را نشانش دادم ، اونم گفت: سرنارم بدر ….[ یعنی متوجه نمی شوم ]

نتیجه گیری: اگر رتبه خوزستان در جذب اعتبارات عمرانی اول است، پس چرا وضع ما این است ؟ به قول کاکا عابدین ، ما که از این کار سرناریم بدر …. مشکل خوزستان اعتبار عمرانی نیست ، مشکل خوزستان سوء مدیریت ، عدم نظارت و کنترل و یک سری چیزهای دیگر است.

محمد شریفی