حاشیه ای بر اظهارات وزیر رفاه پیرامون نیروی کار خورزستان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز هنگام سفر به به خوزستان با بیان اینکه مجموع اشتغال ایجاد شده در استان خوزستان در هشت ماهه امسال ۲۷هزار نفر بوده است، گفت: ما اصرار داریم تا نیروهای بومی خوزستان در طرح ها استخدام شوند اما مشکل ما فقدان مهارت و تخصص نیروهای بومی است . قطعا”نظر […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز هنگام سفر به به خوزستان با بیان اینکه مجموع اشتغال ایجاد شده در استان خوزستان در هشت ماهه امسال ۲۷هزار نفر بوده است، گفت: ما اصرار داریم تا نیروهای بومی خوزستان در طرح ها استخدام شوند اما مشکل ما فقدان مهارت و تخصص نیروهای بومی است .

قطعا”نظر وزیر در خصوص مهارتهای فنی و حرفه ای که سازمان متولی آن از زیر مجموعه های وزارت کار و آقای ربیعی است، می باشد،توسعه،اجرا و مشارکت شهروندان در رشته های تخصصی متناسب با مشاغل و صنایع موجود در هر شهر و استانی از امتیازاتی است که نباید از آن غافل بود.در این راستا ۳ کار بایدصورت بگیرد.

۱-سازمان فنی حرفه ای استان باید ضمن شناسایی حرفه های فنی مورد نیاز صنایع موجود در هر شهرستان و استان و تهیه شرح درس و تامین و پرورش مربیان مربوطه،نسبت به برگزاری دوره های لازم اقدام و با فراخوان گسترده و استفاده از مساعدت دستگاههای اجرایی و نخب اجتماعی و سیاسی،به برگزاری دوره های مرتبط با نیاز صنایع،اقدام نماید.

۲-نخبگان جامعه باید با تبیین موضوع و تشویق شهروندان برای مشارکت حداکثری و بهره برداری از این دوره ها،اقدام نمایند.

۳-ادارات کار به عنوان متولیان مدیریت و راهبری اشتغال،باید به عنوان مدیرانی امین،حلقه ی واسطی بین خروجی های این دوره ها و تامین نیروی کار ماهر برای صنایع موجود اقدام ودر راستای ایجاد اشتغال پایدار،گامی عملی بردارند.