افزایش ۶درصدی نرخ بیکاری خوزستان در یکسال گذشته؛ آقای استاندار منتظر پاسخ هستیم!

آمار رسمی اعلام شده توسط مرکز ملی آمار ایران نشان می دهد بیکاری در استان خوزستان در طول یکسال گذشته ( از بهار سال ۹۵ تا بهار سال۹۶) که همزمان با دوره استانداری یکساله دکتر غلامرضا شریعتی است، از ۹٫۴ درصد به ۱۵٫۳ درصد افزایش پیدا کرده است. یعنی در واقع، نه تنها نرخ بیکاری […]

آمار رسمی اعلام شده توسط مرکز ملی آمار ایران نشان می دهد بیکاری در استان خوزستان در طول یکسال گذشته ( از بهار سال ۹۵ تا بهار سال۹۶) که همزمان با دوره استانداری یکساله دکتر غلامرضا شریعتی است، از ۹٫۴ درصد به ۱۵٫۳ درصد افزایش پیدا کرده است. یعنی در واقع، نه تنها نرخ بیکاری در استان خوزستان کمتر نشده بلکه این نرخ سیر صعودی را در پیش گرفته و این باعث نگرانی جدی شده است. اگر نرخ بیکاری در پایان دوره استانداری دکتر مقتدایی به عددی تک رقمی رسیده بود این نرخ حالا دوباره دو رقمی شده و این نشان می دهد مسئولان استان در مسائل اساسی و پایه ای استان که خواسته و مطالبه مردم هم هست موفقیتی نداشته اند و اگر این روند ادامه پیدا کند وضعیت بدتری را هم شاهد خواهیم بود در آینده.

 

شاید دلیل این مساله این است که مسئولان محترم استان هم اولویت بندی درستی انجام نداده اند و تمرکزشان بجای مسائل اساسی و زیربنایی استان، بر مسائل نه چندان بااهمیت قرار گرفته و نتیجه اش همین آمار بالای بیکاری در استان است.البته حاشیه های زیاد و وقت گذاشتن بر روی مسائلی که چندان مهم نیستند و برپایی جلسات بحث و گفتگوی زیاد که تمرکز و انرژی مسئولان را از آنها می گیرد مزید بر علت شده است. در همین آمار مشخص شده که در بعضی از استانها با کاهش نرخ بیکاری رتبه استان شان در بیکاری کاهش داشته و وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم هم بهتر شده است. یعنی در مقایسه بین استانها که عملکرد مدیران استان ها عیان می شود هم وضع ما خوب نبوده.

انتظار از مسئولان استان، استاندار و مدیران مربوطه این است که بر روی مسائل اصلی استان تمرکز کنند چرا که بیکاری خود مولد بسیاری از معضلات و مشکلات دیگر خواهد شد و نباید اینگونه مسائل مهم و اصلی استان به حال خود رها بشوند. ضمنا نباید از یاد برد که بیکاری با معیشت و قدرت خرید و امید به آینده مردم هم نسبت نزدیک و مستقیمی دارد و افزایش نرخ بیکاری در استان خوزستان با این همه منابع خدادادی و سرمایه های اقتصادی و گردش پولی فقط نشان دهنده ضعف مدیریت است.مسئولان برای بهبود این شرایط باید برنامه داشته باشند، هدفمند کار کنند و نسبت به عملکرد خودشان پاسخگو باشند.