رئیس اداره محیط زیست اهواز: نشت نفت 15 هکتار از زمین های بخش غیزانه را آلوده کرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: نشت نفت در منطقه کریت کمپ، 15 هکتار از اراضی بخش غیزانیه را آلوده کرد. علی بنی عگبه دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: یکی از خطوط لوله شرکت نفت و گاز کارون در منطقه کریت کمپ 2 روز پیش دچار نشتی شده و تعمیر این […]

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: نشت نفت در منطقه کریت کمپ، 15 هکتار از اراضی بخش غیزانیه را آلوده کرد. علی بنی عگبه دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: یکی از خطوط لوله شرکت نفت و گاز کارون در منطقه کریت کمپ 2 روز پیش دچار نشتی شده و تعمیر این خط دیروز انجام شد. وی علت این نشت نفت را پوسیدگی خط لوله عنوان کرد و افزود: برآورد خسارت از نظر حجمی و ریالی در حال انجام است.

82343796-71242975

بنی عگبه با اشاره به قدمت و فرسودگی خطوط لوله نفت در شهرستان اهواز گفت: بسیاری از لوله ها دارای عمر بالا و فرسوده هستند که نیاز به تعویض دارند و هر چند یک بار دچار نشت می شوند بنابراین شرکت نفت باید برای تعویض آنها چاره اندیشی کند. وی با بیان اینکه آلودگی نفتی روی سطح زمین ماندگاری زیاد دارد تصریح کرد: وقتی نفت وارد خاک می شود تمام موجودات خاک را از بین می برد و قابلیت کشاورزی را نیز سلب می کند.

بنی عگبه ادامه داد: تنها راه پاک کردن آلودگی نفتی، گیاه پالایی است که زمان و هزینه زیادی لازم دارد به همین دلیل باید از آلوده شدن خاک به وسیله نفت جدا پیشگیری کرد. بر اساس این گزارش، 16 شهریور امسال نیز خط لوله ‘لب سفید’ که نفت را از مسجدسلیمان به تاسیسات اهواز 3 و تلمبه خانه شهید مصاحب برای صادرات منتقل می کند دچار نشتی شد که تعمیر آن 2 روز به طول انجامید. خطوط لوله نفت به دلیل عمر بالا و عوامل دیگر، هر از چند گاهی دچار نشت می شود. 12 آذرماه امسال نیز بر اثر بارش باران و رانش زمین خط انتقال نفت خام از خوزستان به اصفهان در منطقه سرخون از توابع شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری شکست و آب رودخانه سرخون به نفت خام آلوده شد. این حادثه خسارت هایی به واحدهای پرورش ماهی این منطقه وارد کرد.