مدیر عامل هلال احمر خوزستان : طرح های آموزشی در حوزه آسیب های طبیعی و اجتماعی اجرا می شود

برنامه های آموزشی هلال احمر برای رفع آسیب های اجتماعی و طبیعی/ لزوم افزایش دانش و ارتقای سطح توانمندی نیروهای هلال احمر مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: براساس روش های علمی و کارشناسی شده برنامه های آموزشی را در حوزه آسیب های اجتماعی و طبیعی اجرا و پیگیری می کنیم. به گزارش روابط عمومی […]

برنامه های آموزشی هلال احمر برای رفع آسیب های اجتماعی و طبیعی/ لزوم افزایش دانش و ارتقای سطح توانمندی نیروهای هلال احمر مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: براساس روش های علمی و کارشناسی شده برنامه های آموزشی را در حوزه آسیب های اجتماعی و طبیعی اجرا و پیگیری می کنیم. به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، دکتر علی خدادادی در جلسه شورای مدیران این جمعیت اظهار کرد: تحول در فرآیندها و روش ها برنامه ای است که ما در راستای اهداف بشردوستانه پیگیری می کنیم و در همین راستا بنا داریم که یک طرح تحول در بازه یک ساله طراحی و اجرا کنیم.

0987

وی افزود: با اجرای این طرح نقاط ضعف و قوت هلال احمر را شناسایی شده و با تعیین اولویت ها در هرحوزه مشکلات و موانع موجود را برطرف کنیم. دکتر خدادادی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول درصدد رسیدن به پویایی و رفع تنگناها و موانع هستیم، گفت: در زمینه نیروی انسانی آموزش نیروها در اولویت ما قرار دارد تا بتوانیم با برنامه ریزی مناسب باعث توانمندی افرادی شویم که بنا دارند اقشار محروم جامعه را توانمند کنند.

وی ادامه داد: اگر نیروهایی که می خواهند با آسیب های طبیعی و اجتماعی مقابله کنند، از توانمندی های لازم برخوردار نباشند و آمادگی های لازم را کسب نکرده باشند نمی توانند فضای تاثیر گذاری را ایجاد کنند. مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اجرای برنامه های آموزشی در حوزه آموزش های تخصصی و همگانی، گفت: با ایجاد و فعال سازی معاونت آموزشی و پژوهشی در هلال احمر خوزستان درصدد هستیم براساس برنامه های مشخص، فعالیت ها و طرح های آموزشی را در حوزه آسیب های طبیعی و اجتماعی اجرا کنیم. دکتر خدادادی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر نیازمند ارتقای جایگاه است که با آموزش، افزایش توان مالی و بهبود زیرساخت ها و افزایش ارتباطات فرابخشی در حوزه های مختلف این ارتقاء جایگاه محقق می شود.

وی با اشاره به تنگناها و خلاءهای متعدد موجود در جمعیت هلال احمر استان عنوان کرد: نیازسنجی و اولویت بندی باید در مراحل مختلف انجام شود که طرح تحول در همین راستا طراحی شده و امید داریم تا در سال آینده بتوانیم پس از اجرا؛ موجبات ارتقاء همه جانبه جمعیت هلال احمر خوزستان را فراهم کنیم. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه ایده مرکز جامع آموزش های بحران کشور به جمعیت هلال احمر خوزستان اختصاص یافته است، افزود: با کمک کمیسیون انرژی مجلس و از طریق همکاری های وزارت نفت سایت های مختلفی در مرکز آموزش های امدادی اندیمشک ایجاد می شود که زیرساخت های آن آماده هستتد و ما می توانیم آموزش های مختلف امدادی و بحرانی را در این مرکز ارایه دهیم.

دکتر خدادادی با اشاره به توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال احمر استان گفت: توسعه پایگاه امداد و نجات جنوب غرب کشور در اهواز و راه اندازی پایگاه های جدید و تجهیز و توسعه پایگاه های موجود در هلال احمر استان از جمله اولویت های طرح تحول هستند. دکتر خدادادی یادآور شد: اگر آموزش و تغییر نگرش و باور وجود نداشته باشد، برنامه ها و تلاش ها به نتیجه نمی رسند که یکی از مهمترین فعالیت های دو سال اخیر به همین موضوع در جمعیت هلال احمر اختصاص یافته است.