هشدار “جادری” پیرامون گسترش پدیده “حاشینه نشینی” و آسیب های اجتماعی

جاسم جادری عصر امروز در نشست شورای عشایری استان هرمزگان گفت: جلسات شورا به طور منظم در استان برگزار می شود و توانمندسازی عشایر با ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های جدید در دستور کار است. وی تصریح‌کرد: وضعیت شاخص زندگی عشایری بهبود یافته و متوسط شاخص‌ها در این زمینه به طور میانگین به 50 درصد در […]

جاسم جادری عصر امروز در نشست شورای عشایری استان هرمزگان گفت: جلسات شورا به طور منظم در استان برگزار می شود و توانمندسازی عشایر با ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های جدید در دستور کار است. وی تصریح‌کرد: وضعیت شاخص زندگی عشایری بهبود یافته و متوسط شاخص‌ها در این زمینه به طور میانگین به 50 درصد در پایان سال 93 رسیده است، اما هنوز برخی دستگاه‌ها در ساختار تشکیلاتی خود برنامه‌ای برای عشایر ندارند.

جاسم+جادری+-+استاندار+هرمزگان

جادری با بیان اینکه 25 درصد اشتغال کشور، 26 درصد تولید ناخالص داخلی و 70 درصد نیاز غذایی کشور توسط روستاییان و عشایر تامین می‌شود تاکید کرد: تثبیت جمعیت روستایی و ساماندهی و توانمندسازی عشایر برای رسیدن به توسعه پایدار امری ضروری است. نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به جمعیت روستایی کشور ابراز داشت: براساس سرشماری سال 90 حدود 72 درصد جمعیت کشور در شهرها و 28 درصد ساکن روستاها بوده‌اند اما در هرمزگان جمعیت شهری 50 درصد و جمعیت روستایی نیز 50 درصد بوده است. وی با تاکید بر اینکه عدم انجام اقداماتی اساسی،کاهش 25 درصدی جمعیت روستایی را در پی دارد، تصریح‌کرد: این امر منجر به خالی شدن روستاها از سکنه و افزایش حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی در شهرها می‌شود. استاندار هرمزگان با انتقاد از شهر شدن برخی روستاها و ادغام ‌برخی روستاها با شهرها، توسعه پایدار را مستلزم برنامه‌ریزی برای پایداری نظام روستایی و عشایری دانست. رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز گفت: عشایر هرمزگان دارای 500 هزار واحد دامی بوده و 10 درصد مواد پروتئینی و صنایع دستی استان را تامین می‌کنند.