مصوبات و کمک های مالی جهت دار و انتخاباتی شورای شهر اهواز!

شورای اسلامی شهر اهواز 700 میلیون ریال کمک به مساجد، کانون های فرهنگی و اشخاص حقوقی را تصویب کرد. شورای اسلامی شهر اهواز دوشنبه در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی خود 26 مورد مساعدت به مساجد، کانون های فرهنگی، انجمن ها و اشخاص حقوقی را به مبلغ 700 میلیون ریال تصویب کرد.چیزی که […]

شورای اسلامی شهر اهواز 700 میلیون ریال کمک به مساجد، کانون های فرهنگی و اشخاص حقوقی را تصویب کرد. شورای اسلامی شهر اهواز دوشنبه در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی خود 26 مورد مساعدت به مساجد، کانون های فرهنگی، انجمن ها و اشخاص حقوقی را به مبلغ 700 میلیون ریال تصویب کرد.چیزی که بیش از همه امروز در مصوبات پارلمان شهری باعث نگرانی مصوبات و کمک های مالی کاملا جهت دار سیاسی و با هدف گیری انتخاباتی است.بویژه باتوجه به مشکلات مالی شهرداری در زمینه پرداخت حقوق کارگران این امر موجبات ایجاد ابهامات فراوان برای شهروندان شده است.مشروح مصوبات و تصمیمات شورای شهر اهواز در نشست رسمی امروز دوشنبه 14 تیر به شرح زیر است: 

shora%20shahr

ابراهیم نوشادی معان برنامه ریزی و توسعه شهردار اهواز در این جلسه گفت: پارسال 11 میلیارد و 700 میلیون ریال برای کمک در بودجه شهرداری مصوب شده بود که 11 میلیارد و 300 میلیون ریال از آن پرداخت شد. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اهواز در این جلسه اظهار کرد: مساعدت هایی که اکنون در صحن علنی مطرح شده مربوط به درخواست های سال 93 است و درخواست های مربوط به سال 94 و 95 هنوز مطرح نشده است.

سیدمحمد جواد رضوی از اعضای شورا خواست که هیچ درخواست مساعدتی را تحویل نگیرند تا زمانی که به تقاضاهای فعلی رسیدگی کنند. وی افزود: در خوشبینانه ترین حالت پنج میلیارد ریال از درخواست های مساعدت هنوز اجرایی نشده است.

حسین حیدری عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز گفت: دولت هیچ کمکی به انجمن ها و تشکل های مردمی و بیماران خاص نمی کند، به همین دلیل همه آنها برای دریافت مساعدت به شهرداری هجوم می آورند. وی با بیان اینکه توقعات مالی از شهرداری زیاد شده است، افزود: یکی از نمایندگان مجلس برای اجاره دفتر کار 2.5 میلیارد ریال از شهرداری اهواز مطالبه کرده و برخی از نماینده ها نیز تجهیز دفتر خود را درخواست کرده اند. وی تصریح کرد: این نوع هزینه کرد پول های مردم اشکال شرعی دارد و پولی که از عوارض مردمی دریافت می شود باید خرج طرح های شهری شود. لوایح مساعدت به اشخاص حقیقی و حقوقی همیشه در جلسات شورای شهر طرح و به تصویب می رسد که به دلیل بی ارتباطی موضوع این مساعدت ها با وظایف ذاتی شهرداری، همیشه واکنش هایی به دنبال داشته است.

بر این اساس مساعدت به حجت ابن الحسن العسکری (عج) در کوی ایثار، حسینیه امام موسی کاظم (ع) منطقه سیاحی، واحد فرهنگی مسجد امام خمینی (ره)فاز 2 پاداد، مسجد ابوالفضل (ع) چنیبه سفلی، مسجد امام علی (ع) زیتون کارمندی، کانون فرهنگی هنری قیام مسجد ولی عصر (عج) کوی ترابری، انجمن حمایت از زندانیان اهواز، هیات مکتب الزهرا (آسیه آباد) مسجد حضرت مهدی (عج) زیباشهر، کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج (ع)، پایگاه بسیج کوی سلیم آباد و سیاحی، مسجد صاحب الزمان کوی نبوت، هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان در این جلسه مصوب شد. همچنین حدود 500 میلیون ریال از این کمک ها به خانواده بیماران سرطانی، چاپ کتاب نگاه حرام، موکت حسینیه، خسارت آتش سوزی و افراد بی بضاعت اختصاص داشت. برای ساسان کریمی کشتی گیری که حاضر به مبارزه با رقیب اسرائیلی خود نشده بود نیز 10 میلیون ریال مصوب و قرار شد 20 میلیون ریال دیگر لایحه و تصویب شود. درخواست حافظ عیدی وندی نویسنده کتاب تاریخ بختیاری برای دریافت 250 میلیون ریال کمک به چاپ کتاب مورد موافقت اعضا قرار نگرفت و در نهایت رای به مساعدت 50 میلیون ریالی به این نویسنده داده شد.

*احیای پارک و آسفالت

مرادعلی ممبینی نماینده اهالی کوی آغاجاری، ولایت و منابع طبیعی نیز در این جلسه خواستار ترمیم آسفالت خیابان های این مناطق شد و افزود: ساخت مجتمع 130 واحدی در کوی آغاجاری باعث مسدود شدن تردد بلوار و ترافیک در محل شده که باید نحوه صدور مجوز ساخت این مجتمع و قانونی بودند آن، توسط شهرداری منطقه 3 بررسی شود. وی با تاکید بر تامین روشنایی پارک این محله، گفت: تبلیغات زیادی برای این پارک شده ولی عملا به دلیل تاریکی قابل استفاده نیست. ممبینی با بیان اینکه جمع آوری زباله ها و رفت و روب خیابان ها به صورت منظم انجام نمی شود، اظهار کرد: با وجود کسب درآمد زیاد توسط شهرداری منطقه، خدمات رسانی به این شهرک ها مناسب نیست و این مساله باعث نارضایتی مردم شده است. قاسم غزلاوی شورایار کوی ملاشیه نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری نشست یک ماه پیش تعدادی از اعضای شورا در این منطقه اظهار کرد: روکش آسفالت خیابان های ملاشیه، افزایش نیروی خدمات شهری و ایجاد پل ارتباطی بین ملاشیه و منطقه 5 شهرداری از درخواست های مردم ملاشیه است. وی خواستار الحاق ملاشیه به اهواز شد و افزود: تاسیس ناحیه ویژه در ملاشیه قرار بود در صحن علنی طرح و تصویب شود.

حمیدی از اهالی کوی بهزاد شهر نیز در ادامه این جلسه خواستار ورود شورای اسلامی شهر اهواز برای جلوگیری از پارک محله ای این کوی شد. وی با اشاره به قدمت 20 ساله پارک محله ای افزود: چند سال است که زمین خواران به این پارک هجوم آورده و درختان آن را آتش زده و ادعای مالکیت آن را دارند، این در حالیست که این پارک جزو کاربری های عمومی این منطقه است. حمیدی اضافه کرد: شهرداری اهواز باید این پارک را تملک کند تا شخصی که ادعای مالکیت آن را دارد برای تخریب پارک و ساخت و ساز اقدام نکند.

*تصویب تعریض 90 متری در کوی ملت

بر اساس این گزارش، یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با حضور 19 عضو و غیبت جانعلی خورشیدی و ابتسام الباجی برگزار شد. جانعلی خورشیدی، علی ناصری و مریم ابریشم کار ناطقان پیش از دستور بودند که نطق خورشیدی به علت غیبت انجام نشد. اعضا با تصویب تخصیص دو درصد یا بیشتر از بودجه سالانه شورای اسلامی شهر به شورای اسلامی شهرستان موافقت نکرده و آن را به یک درصد کاهش دادند. لایحه مکانیزم تشویقی برای تعریض خیابان های 16 عامری، 15 و 16 اقبال کوی ملت و 18 متری چهارم کیان آباد نیز در این نشست به تصویب رسید.

شهباز زیلایی معاون شهرسازی و معماری شهردار اهواز دراین باره گفت: حدود 90 مترمربع تا 100 مترمربع از این منازل در طرح هستند و هدف از این مصوبه تعریض خیابان ها و ساماندهی پیشامدگی هاست. وی افزود: این مصوبه از پرداخت پول تملک و خسارت به شهرداری جلوگیری می کند و در مقابل امتیازی به ساکنان این خانه ها می دهد. لایحه افزایش سرمایه غیرنقدی سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز نیز در این جلسه به تصویب رسید.