سید باقر ،جهادگر عرصه دفاع از محیط زیست خوزستان را دریابید!

سید باقر موسوی جهادگر، محقق، عکاس ماهر و بی نظیر حیات وحش و محیط بان محیط زیست استان خوزستان که از تیرماه سال نود و چهار تا فروردین نود و پنج از کار محیط بانی اخراج شده بود خوشبختانه با همت و پیگیری نماینده منتخب شهرستان دشت آزادگان و هویزه به کار بازگشتند ایشان حدود […]

سید باقر موسوی جهادگر، محقق، عکاس ماهر و بی نظیر حیات وحش و محیط بان محیط زیست استان خوزستان که از تیرماه سال نود و چهار تا فروردین نود و پنج از کار محیط بانی اخراج شده بود خوشبختانه با همت و پیگیری نماینده منتخب شهرستان دشت آزادگان و هویزه به کار بازگشتند ایشان حدود سه ماه است بطور شبانه روزی و با عشق فراوان مشغول خدمت هستند لیکن متأسفانه از کمترین امکانات لازم و حیاتی یک محیط بان هم محروم مانده اند.

25777_425

این محیط بان مظلوم حتی ازکفش و لباس کار هم محروم است. از موتور سیکلت شخصی خود برای گشت کنترل منطقه مشداخ و هورالعظیم استفاده میکند منطقه ای که این محیط بان درآن خدمت میکند خطرناک ترین عقربهای جهان در آن زیست میکنند همین طور کشنده ترین مار ایران یعنی مار جعفری به وفور در این منطقه یافت میشود. با تمام بی مهری هایی که از مسئولین محیط زیست استان به این محیط بان مظلوم شده است ولی هنوز با عشق و علاقه وصف نشدنی در حال انجام وظیفه و خدمت به محیط زیست هستند.

متأسفانه دو روز پیش شب هنگام در حین انجام خدمت و کار تحقیقاتی و شناسایی گونه ها مورد گزش عقرب قرار گرفت که بدلیل اینکه مراکز درمانی آن منطقه از امکانات کمی برخوردار هستند محیط بان سید باقر به موقع و به خوبی درمان نشد که نهایتا باعث وخامت حال ایشان گردید، آزمایشات خونی و ادراری که در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد از سید باقر صورت گرفت علائم خطرناک و کشنده در آن مشاهد نشد ولی درد شدیدی که بدن نحیف سید را فرا گرفته بود واقعا کشنده بود بطوری که بیش از سی ساعت این درد شدید قطع نشد و گاهی ایشان از هوش می رفتند. خوشبختانه با دعای مردم شریف و روزه دار و حامیان و دوستداران محیط زیست حال وی فعلا بهبود یافته است.

ناصر عبیات

فعال محیط زیست دشت آزادگان و هویزه