دادستان اهواز : پلیس امنیت حادثه مدرسه معراج را پیگیری می کند

آن چه به عنوان حمله مردان خشمگین به دبستان معراج در روز معلم با قصد و نیت کشف حجاب و هتک حرمت معلمان و کارکنان آن آموزشگاه مطرح شد، شایعه ای بیش نیست. حسینی پویا، دادستان اهواز که پس از حادثه ی مدرسه ی معراج اهواز در این مدرسه حاضر شده بود، علت حضورش را […]

آن چه به عنوان حمله مردان خشمگین به دبستان معراج در روز معلم با قصد و نیت کشف حجاب و هتک حرمت معلمان و کارکنان آن آموزشگاه مطرح شد، شایعه ای بیش نیست. حسینی پویا، دادستان اهواز که پس از حادثه ی مدرسه ی معراج اهواز در این مدرسه حاضر شده بود، علت حضورش را اینگونه بیان کرد: برای دلجویی از معلمان این مدرسه و تبریک هفته ی معلم به همراه همکارانم در این دبستان حاضر شدیم.

عباس-حسینی-پویا196

دادستان اهواز خاطر نشان کرد: وقایع مدرسه ی معراج در محل حادثه مورد پیگیری قرار گرفت و آن چیزی که در اخبار به عنوان کشف حجاب در مدرسه عنوان شده بود ، به هیچ وجه صحت نداشت. وی به شوشان گفت: دو دانش آموز سوم ابتدایی در بیرون از مدرسه دعوایی داشتند ووقتی موضوع به مدرسه کشیده می شود ، معلم مربوطه بین آنها صلح برقرار می کند و اظهار می دارد نیازی به انعکاس این موضوع به خانواده ها وجود ندارد .اما متاسفانه یکی از دانش آموزان این موضوع را به خانواده منتقل می کند و خانواده آن دانش آموز به مدرسه می آیند و با مدیر مدرسه و دو تا از معلم ها درگیر می شوند.

حسینی پویا با اظهار اینکه پلیس 110 و حراست آموزش و پرورش از طریق مدرسه از این واقعه مطلع می شوند ، بیان کرد: بلافاصله پرونده ای در این خصوص تشکیل می شود که در حال حاضر دستور پیگیری سریع و دقیق این پرونده صادر شده است. دادستان اهواز با اشاره به اینکه تمامی خاطیان این پرونده بازدداشت شده اند ، تاکید کرد: این پرونده با جدیت رسیدگی می شود و این افراد به اشد مجازات محکوم خواهند شد. وی گفت: طبق سوابقی که مدیر مدرسه ارائه دادند مادر این دانش آموز انسان نرمالی نیست و دارای مشکلات عصبی است ولی ما دستوارات اکیدی برای رسیدگی این پرونده صادر کرده ایم . دادستان اهواز گفت : با اقدامات خوبی که پلیس اطلاعات انجام داد سریعا افراد خاطی علی رغم اینکه منزل مسکونی خود را نیز جابجا کردند ، شناسایی و دستگیر شدند و الان در بازدداشت به سر می برد .

حسینی پویا با انتقاد از گزارشات منتشر شده در خصوص پرونده ی مدرسه ی معراج ، تاکید کرد: در گزارشاتی که به ما رسیده به هیچ وجه مسئله ی کشف حجاب در میان نبود و فردی که این خبر را منتشر کرد شاهد عینی ماجرا نبوده است و به اشتباه این مسئله عنوان شده است .همچنین آن چه به عنوان حمله مردان خشمگین به دبستان معراج در روز معلم با قصد و نیت کشف حجاب و هتک حرمت معلمان و کارکنان آن آموزشگاه مطرح شد، شایعه ای بیش نیست و عاری از صحت می باشد.

وی گفت : ما متاسف هستیم که این اتفاق در هفته ی معلم رخ داد و از ساعات اولیه ای که متوجه ی این موضوع شدیم ، دستور رسیدگی سریع به آن را صادر کردیم و در راستای سهولت و سرعت پیگیری ، این پرونده به پلیس امنیت اطلاعات ارجاع داده شد . گفتنی است دادستانی اهواز و هیئت همراه وی مورد استقبال مدیر مدرسه ، مسئول حراست ناحیه 4 و مسئول امور حقوقی و نماینده حقوقی این ناحیه در پرونده حادثه معراج قرار گرفتند.در عین حال جامعی نسب مسئول حراست و پورسیدی نماینده حقوقی ناحیه 4 ضمن درخواست تسریع در روند رسیدگی پرونده ی مدرسه معراج ،نسبت به احقاق حقوق همکاران فرهنگی و اعلام عمومی نتایج نهایی این پیگیری ها جهت اطلاع عموم فرهنگیان، تاکید کردند.