دو ساعت پر حادثه در پنجمین روز سال نو در اهواز

در پنجمین روز از نوروز 95، شهر اهواز شاهد چندین حادثه از جمله انفجار یک ساختمان دو طبقه بود. امیرنجفی، مدیرعامل سازمان آتش‎‏نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اهواز، اظهار کرد: از ساعت 10:51 تا 12:50 روز گذشته (5 فروردین) 5 حادثه گوناگون درنقاط مختلف کلان‎شهر اهواز رخ داد که آتش‎نشانان باحضور در محل حادثه، علاوه برنجات […]

در پنجمین روز از نوروز 95، شهر اهواز شاهد چندین حادثه از جمله انفجار یک ساختمان دو طبقه بود. امیرنجفی، مدیرعامل سازمان آتش‎‏نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اهواز، اظهار کرد: از ساعت 10:51 تا 12:50 روز گذشته (5 فروردین) 5 حادثه گوناگون درنقاط مختلف کلان‎شهر اهواز رخ داد که آتش‎نشانان باحضور در محل حادثه، علاوه برنجات مصدومان موجب کاهش خسارات احتمالی شدند.

129708

وی عنوان کرد: درساعت 10:51، شاهد انفجار ساختمانی 2 طبقه با کاربری تجاری-مسکونی درمنطقه منبع آب بودیم که براثر نشت گاز و انفجار در این ساختمان، 3 واحد از طبقه دوم 80 تا100 درصد تخریب شدند. در این حادثه آتش‎نشانان با اجرای عملیات آواربرداری موفق به نجات تنها ساکن محل حادثه از زیر آوار شدند و جهت درمان وی را در اختیار کادر درمانی اورژانس 115 قرار دادند. نجفی در توضبح حادثه دوم گفت: حادثه بعدی راس ساعت 11:20 و درپارک شهروند رخ داد که این حادثه ازنوع حریق درختان محوطه پارک بود و علت آن عدم خاموش کردن آتش، پس از پخت غذا اعلام شده است. در این حادثه نیز آتش‎نشانان بلافاصله در محل حاضر و حریق را کنترل و مهار کردند و از سرایت آتش به سایر درختان پارک جلوگیری کردند.

وی در ادامه بیان کرد: در ساعت 11:48 نیز تماسی با سامانه 125 آتش‎نشانی اهواز گرفته شد که طی آن خبر برخورد و ورود یک دستگاه کامیونت به منزل مسکونی در خیابان 32 متری ذوالفقاری منطقه فاز 2 کوی ملت اعلام شد که ماموران آتش‎نشانی با امکانات تخصصی امداد و نجات و اطفا حریق در محل حاضر و با ایمن‎سازی محل، اقدام به خروج مصدومان حادثه که شامل راننده خودرو و دختر بچه‎ای از ساکنان منزل کردند. مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی اهواز اضافه کرد: علت این حادثه، سرعت بیش از اندازه و عدم توانایی راننده در کنترل خودرو اعلام شده است. وی از امدادرسانی به محبوس‎شدگان در یک آسانسور در ساعت 12:05 در منطقه سپیدار اهواز به عنوان چهارمین حادثه یاد کرد و ادامه داد: در این حادثه به ‎دلیل نقص فنی، 4 نفر درون کابین آسانسور در طبقه 4 محبوس شده بودند که آتش‎نشانان بعد از دریافت پیام کمک در محل حاضر شدند و با استفاده ازتجربیات و امکانات تخصصی امداد و نجات، این افراد را به سلامت ازمحل خارج کردند.

نجفی در شرح آخرین حادثه در این 2 ساعت پرماجرا اظهار کرد: درساعت 12:47 خبر حادثه برخورد 3 دستگاه خودروی تیبا، پراید و ال90 با یکدیگر در مسیر بلوار ساحلی غربی، حدفاصل پل پنجم تا پارک قوری به ستاد مرکزی آتش‎نشانی اهواز (125) اعلام شد. وی افزود: پس از این حادثه نیز آتش‎نشانان به محل اعزام شدند و پس از ایمن‎سازی مسیر تردد به منظور کاهش احتمال وقوع حادثه، خودروهای خسارت‎دیده را به منتها علیه سمت راست جاده انتقال دادند و مسیر را برای عبور سایرخودروها باز کردند. مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی اهواز، علت این حادثه را عدم رعایت سرعت مجاز وعدم رعایت فاصله طولی اعلام و عنوان کرد: به لطف خدا این حادثه هیچ‎گونه تلفات جانی یا مصدومی در پی نداشت.