پرداخت مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه در دست پیگیری است

فرماندار شهرستان شوش با بیان اینکه روند پرداخت مطالبات کارگران نی بر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در دست پیگیری است گفت:تلاش می شود مطالبات کارگران این شرکت با همکاری مدیر عامل و سهامداران جدید بزودی پرداخت شود. تعدادی از کارگران نی بر کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان […]

فرماندار شهرستان شوش با بیان اینکه روند پرداخت مطالبات کارگران نی بر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در دست پیگیری است گفت:تلاش می شود مطالبات کارگران این شرکت با همکاری مدیر عامل و سهامداران جدید بزودی پرداخت شود. تعدادی از کارگران نی بر کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان روز شنبه در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود با مسدود کردن درب ورودی روند کاری این شرکت را مختل کردند. این کارگران نی بی مهاجر پرداخت حقوق معوقه و نیز عیدی و پاداش پایان سال خود را از سوی این شرکت مطالبه کردند. کارگران نی بر همچنین مانع ورود نیشکر به قسمت آسیاب کارخانه نیشکر هفت تپه شدند.

رضا نجاتیدر گفت و گو با ایرنا افزود:در نشست شنبه شب شورای تامین شهرستان شوش که با حضور اعضای شورای تامین و مدیر عامل و نیز سهامدار جدید شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برگزار شد مقرر گردید مطالبات کارگران نی بر و کارگران سایر بخش های این شرکت تا اواخر هفته جاری از سوی مالکان جدید این کارخانه پرداخت شود. وی با اشاره به واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی بر اساس اصل 44 قانون اساسی اظهار کرد:مطالبات کارگران شاغل در این شرکت تولیدی باید پرداخت شود. رییس شورای تامین شهرستان شوش افزود:مسایل و مشکلات جامعه کارگری این شهرستان به ویژه کارگران شاغل در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از طریق مرکز و استان پیگیری می شود. در پی اعلام پیگیری پرداخت مطالبات کارگران نی بر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و گفت و گوی سهامداران جدید شرکت با آنان این کارگران شنبه شب به تجمع خود پایان دادند. کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه طبق اصل 44 قانون اساسی مراحل قانونی واگذاری به بخش خصوصی را طی می کند. انتشار خبر واگذاری این شرکت بزرگ تولید شکر به بخش خصوصی موجب نگرانی کارکنان این شرکت شده است. کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد. تعداد کارکنان شاغل در بخش های مختلف این شرکت بیش از دو هزار و 700 نفر اعلام شده است.