روزی که شهردار اهواز ،رفتگر شد!

هر جامعه‌ای برای پیشبرد امور خود، نیازمند اقشار مختلف مردمی برای فعالیت در صنف‌های گوناگون است. رفتگران از این اقشار تأثیرگذار و پرتلاش جامعه هستند که البته نیازمند توجه مسئولان می باشند.به طور قطع بهداشت عمومی شهر مدیون زحمات این قشر از جامعه است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. با نگاهی هر چند […]

هر جامعه‌ای برای پیشبرد امور خود، نیازمند اقشار مختلف مردمی برای فعالیت در صنف‌های گوناگون است. رفتگران از این اقشار تأثیرگذار و پرتلاش جامعه هستند که البته نیازمند توجه مسئولان می باشند.به طور قطع بهداشت عمومی شهر مدیون زحمات این قشر از جامعه است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

IMG-20160305-WA0375

با نگاهی هر چند گذرا به زحمات این قشر شریف ، پرتلاش ، مومن ،قانع و پاک نهاد می توان به نقش ماندگار آنها در سازندگی ، پاکیزگی و نشاط و طراوت محیط شهری پی برد و ذره ای از عظمت کار آنان را درک کرد.وقتی در یک روز بارانی یا پر گرد و خاک در خیابانی در حال گذر باشی، افرادی با لباس‌های زرد یا نارنجی را می‌بینی که جارو به دست در حال جمع‌آوری زباله‌ها و پارو به دست مشغول پاکسازی خیابان‌ها هستند. عابران بدون توجه به آنان و بدون اینکه به خود زحمتی بدهند و به آنان خدا قوت بگویند بی‌اهمیت از کنار آنان عبور می‌کنند غافل از آنکه اگر آن‌ها نبودند معلوم نبود چه بر سر خیابان‌ها و پیاده‌ رو‌ها می‌آمد؟ اگر آنان نبودند فضای شهر را زباله و بوی نامطبوع فرا می‌گرفت و دیگر نمی‌شد در شهر زندگی کرد.

گاهی برای شناخت دردها و عظمت این قشر باید با آنان هم نفس شد و لباس نارنجی آنها را برتن کرد.باید دمی جاروی نخلی (مکناسه) رفتگر اهوازی را به دست گرفت و در خیابان ها و معابر رفت .لحظاتی با گرد و خاک برخاسته از جاروی رفتگر هم نفس شد تا خش خش سینه او را بشنوی و از درد و رنج او آگاه شوی.

امروز و در مانور پاکسازی و حفاظت از محیط زیست شهری ، صحنه ای جالب و چشم نواز نظر همه شهروندان اهوازی را به خود جلب کرد و در کوتاه ترین زمان در شبکه های اجتماعی منتشر شد. آری ، امروز  سیدخلف موسوی شهردار اهواز با لباس نارنجی همراه با همه مدیران اش به جمع رفتگران پیوست و جارو بدست به پاکسازی یکی از معابر شهر پرداخت.این حرکت زیبا بهترین راه برای تجلیل و تقدیر از تلاش ها و تکریم مقام رفتگران است .جا دارد تا از این اقدام شرافتمندانه شهردار اهواز تجلیل و تقدیر نماییم .امیدواریم شاهد تکرار و نهادینه شدن این اقدام در رفتار همه مسولان باشیم 

IMG-20160305-WA0404