عاشور سواری : نباید امکانات شهرداری در انتخابات مورد سوء استفاده قرار گیرد / رسیدگی به وضعیت اسفناک گاومیش آباد اهواز مستلزم اراده مسئولین است

عاشور سواری پور در یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز در نطق پیش از دستور کار جلسه اظهار کرد: گزارش هایی از تحرکات انتخاباتی در شهرداری اهواز رسیده که نیازمند دقت و بررسی است،شهرداری نهادی عمومی است و نباید امکانات آن در انتخابات مورد سوء استفاده قرار گیرد. سواری پور […]

عاشور سواری پور در یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز در نطق پیش از دستور کار جلسه اظهار کرد: گزارش هایی از تحرکات انتخاباتی در شهرداری اهواز رسیده که نیازمند دقت و بررسی است،شهرداری نهادی عمومی است و نباید امکانات آن در انتخابات مورد سوء استفاده قرار گیرد. سواری پور با اشاره به اهمیت انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان که اسفند برگزار می شود افزود: فراهم ساختن تمهیدات و مقدمات برای مشارکت حداکثری مردم از تکالیف برگزار کنندگان انتخابات یعنی وزارت کشور و شورای نگهبان است.

عضو شورای شهر همچنین در نطق پیش ازدستورخود با اشاره به محله گاومیش آباد واقع در جنوب شرقی اهواز خاطر نشان کرد: این منطقه قبل از جداسازی شهرستان کارون از اهواز زیر مجموعه شهرداری منطقه پنج اهواز بود که اگر به لحاظ تقسیمات وزارت کشور قرار بر تغییرات باشد باید مطابق مصوبه وزارت کشور این منطقه جزئی از شهرستان کارون محسوب شود. وی افزود:در میان این بلاتکلیفی و عدم احراز حد ومرز این منطقه میان شهر اهواز و کارون آنچه پر واضح است نبود هرگونه امکانات رفاهی و بهداشتی است.

سواری ادامه داد :در کنارتمام محرومیت ها ، فقر فرهنگی و اجتماعی در این منطقه عدم وجود هر گونه خدمات شهری، تردد گاومیش‌ها در سطح معابر و خیابان‌های این منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده که لازم است طرح خروج گاومیش‌ها از شهر سریعتر اجرایی شود. عضو شورای شهر اهواز ادامه داد :در حال حاضرکوی مشعلی وکوی گندمکاربه محل تردد گاومیش‌ها تبدیل شده و حضور گاومیش‌ها در میادین، فضای سبز و جاده‌ها مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده همچنین تردد گاومیش‌ها در سطح شهر موجب از بین رفتن نظافت منطقه شده و در نتیجه لازم است سطح خیابان‌ها روزانه چند مرتبه نظافت شود؛ این موضوع یکی از دغدغه های اصلی اهالی منطقه است که به گفته آنها همکاری لازم جهت نظافت معابر از سوی شهرداری صورت نمی گیرد.

وی گفت :حضور گاومیش ها در این منطقه ، علاوه بر مشکلات زیست محیطی ،بهداشتی و خدمات شهری ،اجرای بیشتر طرح‌ها و برنامه‌ها در این محدوده را بامشکل مواجه کرده است و مسئولین نیز تاکنون در خصوص رفع این مشکلات اقدام قابل توجهی نداشنه اند. سواری اضافه کرد :هرچند که چندسالیست برای انتقال دام‌ها به مکانی در ۴۵کیلومتری شهراهواز اقداماتی انجام شد، ولی اجرای این طرح به دلیل در نظر نگرفتن شرایطی به لحاظ عدم دسترسی به آب؛ شرایط زیست محیطی دام ؛مسافت؛ و تسهیلات با مشکلات زیادی مواجه شد. عضو شورای شهر اهواز خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مکان در نظر گرفته شده برای انتقال گاومیش ها در مجاورت کانال خروجی پساب زهکشی شور نیشکر است و از لحاظ زیست محیطی سلامت دام ها را به مخاطره می اندازد باید بگوییم گاومیش داری”سلمان فارسی” در روستای دابوهه شرایط مساعدی برای بهره برداری ندارد.

سواری به اشاره به گلایه های اهالی محله مبنی بر عدم همکاری شهرداری جهت جم آوری فضولات و بهداشت محیط تصریح کرد: هر آنچه که هست در حال حاضر موضوع گاومیش داران به یکی از جدی ترین چالشهای شهر اهواز تبدیل شده که متاسفانه مسئولان از این موضوع غافل اند ،فقر فرهنگی وناهنجای های اجتماعی دست به دست یکدیگر داده تا ناامنی برای اهالی این مناطق ایجاد شده و آنها همچنین از مشکلات عدیده بهداشتی، خدماتی و فرهنگی رنج می برند. وی رسیدگی به وضعیت اسفناک منطقه گاومیش آباد اهواز مستلزم اراده مسئولین شهر اهوازو پشتیبانی استاندار خوزستان دانست و ادامه داد : چنانچه بی توجهی های مسئولین به وضعیت فرهنگی و اجتماعی این منطقه ادامه یابد قطعا آش همان و کاسه همان است و اوضاع این منطقه نه تنها تغییری نخواهد کرد بلکه به مراتب اسفناک تر نیز خواهد شد.

عضو شورای شهر در پایان گفت :انتظار می رود باتوجه به تقسیمات کشوری و زیر بار نرفتن شهرداری اهواز و کارون به لحاظ قرار گرفتن محله گاومیش آباد در محدوده شهری خود؛استاندار خوزستان باید نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشد ؛همانطور که مقتدایی در شورای اداری هفته گذشته عنوان کرده بود که مقام معظم رهبری سلام رساندند و درخواست توجه ویژه به شهرستان کارون داشته اند؛ ماکنون باید گفت نطقه گاومیش آباد نیز از آن دست مناطقی است که در راستای آبادانی شهر کارون باید مورد توجه استاندار خوزستان قرار گیرد.