پس از انتخابات! / مسعود کنعانی

شنیده ها حکایت از موضوع مسبوق به سابقه ،اما ناخوشایندی است که این بار هم در حال اتفاق افتادن است. گویا برخی از شرکت های نفتی بجای پاسخ به انتقادات واضح و آشکار فعالان محیط زیست و منتقدان آلودگی شدید آب و هوا و پدیده نامیمون ریزگردها در استان خوزستان راهی دیگر برای خاموش نمودن […]

شنیده ها حکایت از موضوع مسبوق به سابقه ،اما ناخوشایندی است که این بار هم در حال اتفاق افتادن است. گویا برخی از شرکت های نفتی بجای پاسخ به انتقادات واضح و آشکار فعالان محیط زیست و منتقدان آلودگی شدید آب و هوا و پدیده نامیمون ریزگردها در استان خوزستان راهی دیگر برای خاموش نمودن این قلم ها برگزیده اند و آن اقدام به پرونده سازی در دادگاهها و محاکم دادگستری است.

هرچند ممکن است این کار در جهت فرافکنی و تغییر در صورت مسأله باشد،اما از اين جهت كه قانون و محاكم عدليه فصل الخطاب اين گونه کشمکش ها قرار می گیرند ،می تواند نتایج مثبتی نیز به همراه داشته باشد. ظاهرا بعد از انتخابات شاهد برخوردی از نوع دیگر با فعالان محیط زیست خواهیم بود و روند اموربدین سمت پیش می رود. آیا حل مشکلات عدیده زیست محیطی خوزستان باز هم قربانی فرافکنی مدیران و تغییر ماهيت مطالبات بحق مردمى خواهد شد يا اين بار شاهد فضاى جديدى در راستاى كاستن از بار سنگین نگرانیها و آلام مردم محروم و زجرکشیده استان خواهیم بود؟ روزها و ماههای آینده ، راحت تر مى توان به این سؤال پاسخ گفت!

مسعود کنعانی-فعال محیط زیست