خبیر : امورپژوهشی و مطالعاتی به سازمان های مردم نهاد سپرده شود

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت:سپردن امور پژوهشی و مطالعاتی به سازمان های مردم نهاد ، موجب تقویت و گسترش این سازمان ها می شود. فرج ا… خبیر در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در سال 92 از مجموع 130سازمان مردم نهاد در خوزستان، 90 سازمان فعال بودند که با حمایت استانداری […]

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت:سپردن امور پژوهشی و مطالعاتی به سازمان های مردم نهاد ، موجب تقویت و گسترش این سازمان ها می شود. فرج ا… خبیر در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در سال 92 از مجموع 130سازمان مردم نهاد در خوزستان، 90 سازمان فعال بودند که با حمایت استانداری خوزستان برای هر چه فعالتر کردن این سازمان ها، امسال این تعداد به 200 سازمان مردم نهاد فعال در این استان رسیده است.

81913404-70433870

وی افزود: فعالیت سازمان های مردم نهاد باعث سازمان دهی مردم در فعالیت های مختلف می شود؛ سازمان های مردم نهاد باید غیرسیاسی باشند و به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بپردازند. معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: تلاش شده که تمرکز بیشتر بر روی آموزش و افزایش کیفیت خدمات این سازمان ها گذاشته شود. خبیر همچنین با اشاره به فعالیت مجمع فرهنگ شهروندی در خوزستان افزود: حدود یک سال است که مجمعی به نام مجمع فرهنگ شهروندی با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی با حضور جمعی از اساتید و علما و روحانیان ومردم در خوزستان تشکیل شده است. وی اظهار کرد: فرهنگ شهروندی به معنای رعایت حقوق شهروندی است. معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: برنامه و کارگاه های آموزشی برای این مجمع مشخص شده، و اعتباری به این مجمع نیز اختصاص داده شده است. وی افزود: تا زمانی که مردم ندانند حقوق شهروندی چیست نمی توان فعالیت مناسبی در جامعه داشته باشند و مسئولان نیز لازم است که با حقوق شهروندی آشنا باشند.