مدیر عامل هلال احمر خوزستان : اعتیاد و بیکاری علت و ریشه بیش از 55 درصد طلاق هاست

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: هدف از تشکیل شورای مشورتی جوانان پر کردن خلاء های موجود است.به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، دکتر علی خدادادی در نخستین نشست مجمع مشورتی جوانان استان در سالن جلسات هلال احمر خوزستان اظهار کرد: با برنامه ریزی می توانیم نقش آفرینی جوانان را در همه عرصه […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: هدف از تشکیل شورای مشورتی جوانان پر کردن خلاء های موجود است.به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، دکتر علی خدادادی در نخستین نشست مجمع مشورتی جوانان استان در سالن جلسات هلال احمر خوزستان اظهار کرد: با برنامه ریزی می توانیم نقش آفرینی جوانان را در همه عرصه ها تثبیت کنیم و باعث پیشبرد اهداف والای جمعیت هلال احمر شویم. وی افزود: به دنبال فرصت هایی بودیم تا این خلاها را بتوانیم جبران کنیم که مشارکت فعال مجموعه های توانمند هلال احمر به ویژه حوزه جوانان می تواند این خلاء را پر کند ولی به سازماندهی و انسجام بخشی نیاز دارند.

81536248-6326738

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: مشکلات زیادی جامعه ما را تهدید می کند به ویژه نیروهای جوان اکنون مشکلاتی دارند که به حل و بررسی نیاز دارد.دکتر خدادادی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که جوانان را تهدید می کند اعتیاد است گفت: جوانان نقش کلیدی در مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی دارند و خط مقدم مبارزه با اعتیاد هستند. وی ادامه داد: اعتیاد و بیکاری علت و ریشه بسیاری از موارد طلاق و اعتیاد عامل بیش از 55 درصد طلاق ها است و طبق بررسی های دیگر عامل سایر طلاق ها نه اعتیاد است نه مشکلات مالی.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه فضای مجازی جامعه را مدیریت می کند بیان کرد: به برنامه ریزی مناسب برای مدیریت فضای مجازی نیاز داریم که خوشبختانه یکی از برنامه های راهبردی جمعیت برای مقابله با آثار سوء ضای مجازی و کاربرد بهینه آن است. دکتر خدادادی گفت: فضای مجازی یک فرصت است که می تواند به یک تهدید برای جامعه ما تبدیل شود و دشمنان ما نگاه تهدیدآمیز به فضای مجازی دارند و جامعه به فضای مجازی به عنوان فرصت نگاه می کند. وی عنوان کرد: باید با آموزش لازم بتوانیم طریقه کاربری سالم و بهینه فضای مجازی را فراهم کنیم چون روز به روز رو به گسترش است و فرصت ها و تهدیدات بسیاری را برای ما به وجود می آورد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه کرد: مدیریت فضای مجازی و اگاهی بخشی یکی از ابزارهای مهم برای ما است تا تحت تأثیر آثار منفی فضای مجاز قرار نگیریم.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از پدیده هایی مورد علاقه جوانان است تأکید کرد: فضای مجازی فرصت ها و تهدیدات زیادی را پیش روی ما قرار می دهد و برای جامعه هم فرصت محسوب می شود هم تهدید. دکتر خدادادی عنوان کرد: باید برنامه ریزی مناسبی برای پیشگیری از آسیب های فضای مجازی داشته باشیم و با آموزش می توانیم روش استفاده از فضای مجازی را فراگیر کنیم.. مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تأثیرگذاری و نقش تعیین کننده جوانان درعرصه های مختلف یکی از علت های تشکیل مجمع مشورتی شورای جوانان است زیرا جوانان در فروپاشی حکومت طاغوت، پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش اساسی داشتند و به دلیل قابلیت هایی که دارند سازندگان راستین جامعه امروز ما هستند. وی افزود: اگر بخواهیم سرمایه گذاری کنیم و نگاه ما نگاهی سودمند باشد بهترین قشری که می توانیم روی آن سرمایه گذاری کنیم با توجه به طول عمر، سلامت و توانمندی جوانان هستند که می توانند تأثیرگذاری خودشان را در آینده روی جامعه نشان دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه روحیه جوان به دلیل شرایط سنی خاصی روحیه انتقادگری است تصریح کرد: جوانان همه چیز را با دید نقادانه بررسی می کنند، ولی مدیریت این مسئله از طرف ما و جوانان می تواند تأثیرگذاری جوانان را بیشتر کند. دکترخدادادی با اشاره به لزوم شناخت شرایط اجتماعی برای تاثیر گذاری بر جامعه تصریح کرد: اگر جامعه و شرایط اجتماعی خودتان را نشناسید نمی توانید تصمیم بگیرید و تأثیرگذار باشید و برخلاقف منافع جامعه حرکت می کنید و تأثیرگذاری تان به حداقل می رسد. استاد دانشگاه علوم پزشکی اهواز خطاب به جوانان گفت: برای برآورده شدن خواسته های خود آگاهی از شرایط جامعه می تواند توانمندی شما را افزایش دهد و شمارا به خواسته هایتان برساند ولی اگر بر خلاف سنت،فرهنگ و عرف جامعه حرکت کنید جواب منفی می گیرید.