وزیر بهداشت در شلمچه و چذابه : بیماری خاصی زائران اربعین را تهدید نمی کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:در حال حاضر، کشور عراق ناقل بیماری خاصی نیست و جای نگرانی وجود ندارد و همه مسائل در خصوص بیماری وبا، تحت کنترل است. به گزارش ایرنا سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در دیدار از روند ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی شلمچه گفت:البته […]

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:در حال حاضر، کشور عراق ناقل بیماری خاصی نیست و جای نگرانی وجود ندارد و همه مسائل در خصوص بیماری وبا، تحت کنترل است. به گزارش ایرنا سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در دیدار از روند ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی شلمچه گفت:البته هنوز به اوج شور مراسم اربعین نرسیده ایم و نمی توان گفت که امکانات و توان کشور، متناسب با این مراسم بوده است.

81855265-70332010

قاضی زاده هاشمی افزود:در مقایسه با سال گذشته این مراسم و روند ارائه خدمت به زائران، قانونمند تر بوده و اقدامات نیز با کیفیت بهتری در حال ارائه است. قاضی زاده هاشمی تصریح کرد:از نظر بهداشتی نیز، پیش بینی های لازم صورت گرفته و آنسوی مرز ایران و عراق نیز حدود یک هزار پزشک و پرستار برای خدمت به زائران اربعین حسینی مستقر شدند.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد:چیزی که در این مرزها مشاهده شده شور حسینی زائران است امید است، زائران در سلامت کامل به این سفر رفته و به زائران این اطمینان داده می شود که بیماری خاصی وجود ندارد و از صحبت هایی که در خصوص انتقال بیماری وبا زده می شود جای هیچ نگرانی را ندارد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد:مسئولان این وزارت از دو ماه گذشته تاکنون برای کنترل بیماری ها با طرف عراقی تعامل داشته و نشست های مشترکی نیز برگزار شده است، کلرزنی آبها انجام شده و امروز نیز، نشست مشترکی در مهران در خصوص کنترل بیماری وبا برگزرا شد.

قاضی زاده هاشمی با توصیه به زائران اربعین مبنی بر رعایت بهداشت عمومی، گفت:وزارت بهداشت به طور قطع، بر عملکرد موکب ها نظارت ویژه دارد، ولی زائران نیز باید در انتخاب خوراکی ها دقت کنند. قاضی زاده هاشمی در خصوص زیرساخت های بهداشتی در مرزها به ویژه موضوع سرویبس های بهداشتی گفت:می توان گفت که در برخی موارد، امکانات کافی نیست و جمعیت زائران نیز در برخی موارد افزایش چشمگیری یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان روز پنجشنبه به همراه رئیس جمعیت هلال احمر از روند ارائه خدمت به زائران در مرزهای مهران، چزابه و شملچه بازدید کرد.