اخراج جمعی از کارگران بومی از طرح 550 هزار هکتاری در شهرستان “هویزه”

صبح امروز که در حال تردد در مسیرهای دشت آزادگان جهت تهیه گزارش از خیام خدمت و کاروان های پیاده مناطق مختلف این شهرستان از جمله هویزه ، سوسنگرد تا چذابه بودیم ، با صحنه دردناک و تاسف باری مواجه شدیم.جمع زیادی از جوانان شهر هویزه بدلیل اخراج از پروژه های “دز” و “قدس” طرح […]

صبح امروز که در حال تردد در مسیرهای دشت آزادگان جهت تهیه گزارش از خیام خدمت و کاروان های پیاده مناطق مختلف این شهرستان از جمله هویزه ، سوسنگرد تا چذابه بودیم ، با صحنه دردناک و تاسف باری مواجه شدیم.جمع زیادی از جوانان شهر هویزه بدلیل اخراج از پروژه های “دز” و “قدس” طرح 550 هزار هکتاری در مقابل کارگاه مربوطه تجمع و خواهان بازگشت به کار بودند.

2

مدیریت جهاد نصر “اصفهان” که مدیریت طرح دز و قدس را بعهده دارد اقدام به اخراج نیروهای بومی ساکنان هویزه و تسویه قصری آنها برخلاف قانون کار و سفارش های مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در راستای تکریم منزلت کارگران نموده است متاسفانه مسولان شرکت مذکور فقط نیروی کار غیربومی را حفظ کرده و اکثریت کارگران بومی را قهرا تسویه کرده اند.

در ماههای گذشته مجریان طرح 550 هزار هکتاری در گفتگوهای رسانه ای و نشست های عمومی اداری اعلام کرده بودند که حدود 90 درصد نیروی کار این طرح بومی هستند در حالی که واقعیت ها چیز دیگری را نشان می دهد. اقدام خودسرانه مدیریت جهاد نصر اصفهان در اخراج کارگران بومی باعث قطع منبع درآمد دهها خانواده هویزاوی و به مخاطره افتادن فرزندان آنها شده و موجب نگرانی نخبگان و فعالان اجتماعی این منطقه گردیده است و ادامه این روند می تواند سبب بدبینی مردم به ادامه این طرح شود.

سه هفته پیش نیز با سفر وزیر نفت به خوزستان شاهد اخراج بخشی از کارگران بومی این مناطق از میادین منصوری و آزادگان بودیم و این اقدامات نیازمند بررسی بیشتر و برخورد با عاملان و جهت دهندگان می باشد. متاسفانه خبر می رسد مدیریت طرح مذکور بجای پاسخگویی به کارگران جهت پراکنده کردن آنان از قوه قهریه دعوت کرده تا از تجمع کارگران جلوگیری نماید. در پایان از حضرات آیات عظام و نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان و استاندار خوزستان انتظار می رود جهت بررسی موضوع و برخوردمتخلفان از قانون اقدام عاجل را معمول دارند.

1