مشاور وزیر کشور در اهواز : بانوان می توانند در بخش اقتصادی جامعه نقش مهمی داشته باشند

مشاور وزیر و مدیر کل امور بانوان وزارت کشور با اشاره به ضرورت حضور بانوان در عرصه های مختلف جامعه گفت: بانوان می توانند در بخش اقتصادی جامعه نقش مهمی داشته باشند و به همین دلیل باید زمینه حضور آنان را در مشارکتهای اقتصادی فراهم نماییم. فهیمه فرهمند پور روز سه شنبه در حاشیه بازدید […]

مشاور وزیر و مدیر کل امور بانوان وزارت کشور با اشاره به ضرورت حضور بانوان در عرصه های مختلف جامعه گفت: بانوان می توانند در بخش اقتصادی جامعه نقش مهمی داشته باشند و به همین دلیل باید زمینه حضور آنان را در مشارکتهای اقتصادی فراهم نماییم. فهیمه فرهمند پور روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه پوشاک در شهرک صنعتی اهواز و خانه صنایع دستی استان در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به نقش موثر زنان در صنعت تولید داخلی اظهارکرد: دربازدید هایی که از بخش تولیدات پوشاک شهرک صنعتی و بخش صنایع دستی استان خوزستان داشتیم حوزه های متنوع امکان حضور زنان در عرصه های قابل تعریف در فعالیت های اقتصادی را شاهد بودیم.

81842839-70309980

وی با بیان این که بانوان همواره در بخشهای هنری کشور از جمله صنایع دستی نقشی پر رنگ داشته اند افزود: این درحالی است که ما باید از صنایع دستی درجهت تولید ثروت استفاده کنیم و نباید تنها از نظر سلیقه ای و هنری به آن نگاه کنیم. مدیر کل امور بانوان وزارت کشور ادامه داد: بانوان ما پتانسیلهای زیادی برای ایفای نقش در زمینه های مختلف دارند که علاوه بر حضور در حوزه های هنری در کارهای فنی و سخت نیز حضور موثری دارند. وی بر فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت های اقتصادی زنان در کشور تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم زمینه های متنوعی را پیش روی بانوان قرار دهیم تا آن ها متناسب با ذائقه شخصی، توان و تمایلی که دارند رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

فرهمند پور بازاریابی و فروش را یکی از بزرگترین دغدغه های زنان تولید کننده و صنعتگر در کشور دانست و افزود: در زمان حاضر آن چیزی که در تمامی استان ها به عنوان دغدغه بانوان مطرح است بحث بازاریابی و فروش است که در خوزستان این دغدغه وجود ندارد و این یک مزیت نسبی در این استان است. وی با اشاره به اینکه اگرمشکل بازاریابی و فروش نداشته باشیم در هیچ کجای کشور مشکل آموزش نخواهیم داشت گفت: در حال حاضر باید از تجربه ای که در خوزستان است در این زمینه استفاده کنیم. مشاور وزیر کشور با بیان این که تسهیل گری، یکپارچه سازی و هماهنگ سازی یک ضرورت است گفت: نقش اصلی ما شناسایی ظرفیت ها و وصل کردن آن ها به ظرفیت های حمایتگر است و اگر موفق به انجام آن شویم مامورت خود را به خوبی انجام داده ایم. مدیر کل بانوان وزارت کشور روز سه شنبه به همراه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان خوزستان سفر کرده است.

81842839-70309978 81842839-70309979 81842839-70309980 81842839-70309981 81842839-70309982