درگیری خونین طایفه ای در روستای پتک باغملک ؛ خبرها از 9 کشته و 13 زخمی در این نزاع حکایت می کند

درگیری خونین طایفه ای در روستای پتک باغملک ؛ خبرها از 9 کشته و 13 زخمی در این نزاع حکایت می کند .شنیده ها  از باغملک حاکی از آن است که در پی درگیری شدیدی که امروز در روستای پتک در باغملک روی داده چندتن از هالی کشته و زخمی شدند. گفته می شود این […]

درگیری خونین طایفه ای در روستای پتک باغملک ؛ خبرها از 9 کشته و 13 زخمی در این نزاع حکایت می کند .شنیده ها  از باغملک حاکی از آن است که در پی درگیری شدیدی که امروز در روستای پتک در باغملک روی داده چندتن از هالی کشته و زخمی شدند. گفته می شود این درگیری ها سابقه قبلی داشته و متاسفانه تاکنون مسئولان شهرستان نتوانسته اند این موضوع را مدیریت کنند و حالا این موضوع به یک بحران تبدیل شده است

در برخی شبکه های اجتماعی نیز عده ای از شهروندان خواستار سرعت عمل مسئولان شهرستان در مدیریت صحیح و کم هزینه این بحران بوده اند. با این وجود به نظر می رسد عدم آشنایی برخی مسئولان شهرستان با بافت محله ای این منطقه باعث شده تا مدیریت مطلوب این وقایع به تاخیر بیفتد اگرچه فضای فرهنگی و اجتماعی منطقه نیز اجازه حل و فصل سریع مسئله را نداده است.فرماندار باغملک دقایقی قبل در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص تلفات این حوادث گفت: در حال حاضر در حال بررسی موضوع هستم و باید اطلاعات دقیق تری بگیرم و هم اکنون نمی توانم اطلاع رسانی کنم.گفته می شود وی و برخی مسئولان در حال عزیمت به این منطقه روستایی هستند.

به نظر می رسد نقش بزرگان طوایف و نخبگان و فعالان اجتماعی برای ایجاد فضای آرامش و پیگیری خواسته ها و مطالبات طرفین از مجاری قانونی می تواند بسترساز آرامش در این منطقه باشد.این منطقه روستایی از مناطق محروم خوزستان است و مردم این منطقه از نظر معیشتی و اقتصادی مشکلات بسیاری دارند.تکمیلی / خبرهای دریافتی از خبرنگار ما حکایت از کشته شدن 9 نفر و زخمی شدن 13 نفر دیگر در این درگیری ها دارد که درحال پیگیری صحت این خبر هستیم.به نظر می رسد مسئولان محلی نتوانسته اند اقدام درخوری انجام بدهند و ضرورت دارد مسئولان استانی در این خصوص ورود کنند.

معاون امنیتی استاندار خوزستان: آمار کشته شدگان هنوز مورد تایید نیست/ اوضاع در حال حاضر آرام استمعاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان به خبرنگار تابناک خوزستان گفت: در حال بررسی و پیگیری موضوع هستیم. قدرت الله دهقان در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص تعداد کشته شدگان گفت: این درگیری سابقه قبلی داشته و متاسفانه مجددا اینها باهم درگیر شدند. نیروی انتظامی به منطقه اعزام و بر آنجا مسلط هستند. وی افزود: اخبار غیردقیقی در خصوص کشاه شدگان رسیده که از سوی منابع محلی هنوز تایید نشده ولی زخمی شدن چند نفر به تایید رسیده است. وی در عین حال گفت: ممکن است تا دقایقی دیگر اخبار دقیق تری به دست ما برسد.