سردار نقدی : نباید ماهواره‌ ها را با اجبار از بین خانواده‌ ها جمع کرد

رئیس بسیج سازمان مستضعفین گفت: عزت ملی و حفظ کرامت ملت ایران، خط قرمز در مذاکرات هسته‌ای است و باید رعایت شود.سردار محمدرضا نقدی صبح روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با خانواده شهید شهریاری، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاید عده‌ای در کشور این دیدگاه را داشته باشند که قبول مذاکرات و توافق باید به […]

رئیس بسیج سازمان مستضعفین گفت: عزت ملی و حفظ کرامت ملت ایران، خط قرمز در مذاکرات هسته‌ای است و باید رعایت شود.سردار محمدرضا نقدی صبح روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با خانواده شهید شهریاری، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاید عده‌ای در کشور این دیدگاه را داشته باشند که قبول مذاکرات و توافق باید به هر قیمتی انجام شود، اما آن‌چه مهم است توجه به حفظ کرامت ایرانی است.وی افزود: زیاده‌خواهی آمریکا و هم‌پیمانانش در جریان مذاکرات هسته‌ای بر همگان مشخص است و آن‌ها با بهانه بازدید از مراکز نظامی می‌خواهند ایران را به عنوان یک تهدید به جهانیان معرفی کنند.وی در عین حال تصریح کرد: حمایت از تیم مذاکره‌کننده ایران با رعایت خط قرمزها و هوشیاری ملت و در صحنه بودن آن‌ها از جمله وظایف ملت ایران است.

=_UTF-8_B_NTg0NDI4Ni5KUEc=_=

رئیس بسیج سازمان مستضعفین در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: همه اقتصاددانان کشور بر این مسئله اتفاق‌نظر دارند که برداشتن همه تحریم‌ها به تنهایی باعث رفع مشکلات اقتصادی نمی‎شود.وی در حاشیه این دیدار نیز خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه نماز در زندگی شهدا از جمله شهید شهریاری پیشنهاد می‌شود «اجلاس نماز» با عنوان شهید شهریاری در زنجان برگزار شود.وی شامگاه چهارشنبه نیز در مراسم هیئت عاشقان ولایت، اظهار کرد: دشمنان این نظام سال‌های طولانی است به جنگ با ما پرداخته‌اند و برای رسیدن به مقصود خود از حربه‌های مختلفی استفاده کرده‌اند که با شکست مواجه شده‌اند، به همین جهت امروز استکبار جهانی با ما به مذاکره نشسته تا انتقام این شکست‌ها را بگیرد که ملت ما با ایستادگی و مقاومت، ضربات قابل توجهی به آن‌ها وارد کرده است.

نقدی افزود: مسئله امروز دشمنان مسائل هسته‌ای ایران نیست، بلکه پیشروی انقلاب مشکل آن‌هاست. در واقع در حال حاضر گفته امام راحل که اسلام سنگرهای کلیدی را فتح خواهد کرد در حال تحقق است و همین امر ترس دشمنان را از انقلاب اسلامی دوچندان کرده است.وی تصریح کرد: ما امروز درگیر جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در سطح جامعه از سوی دشمنان هستیم که باید هوشمندانه رفتار کنیم؛ زیرا آن‌ها از هیچ اقدامی چشم‌پوشی نمی‌کنند و سعی دارند با شبکه‌های مجازی و 167 کانال ماهواره به جنگ با ملت ما بپردازند، به همین خاطر این وظیفه ماست که از خون شهدا و فداکاری ایثارگران و جانبازان صیانت کنیم. در واقع ایستادن و استقامت در خط ولایت تنها شرط پیروزی است که این ایستادگی نیز نیازمند ظرفیت است.وی با اشاره به این‌که «رییس‌جمهور آمریکا از هر 48 ساعت، یک بار در خصوص ایران اظهارنظر می‌کند، ولی هرگز در کار خود موفق نخواهند شد» گفت: آمریکا هر روز یکی از موقعیت‌های خود را نظیر یمن و عراق از دست می‌دهد. عراقی‌ها حاضر نیستند آمریکا در جنگ با تروریست‌های تکفیری در کنارشان باشد که همین امر سبب شده امروز شاهد پیش‌روی در مناطق تحت اشغال داعشی‌ها باشیم که هر لحظه حلقه محاصره را بر آن‌ها تنگ‌تر می‌کنند.

رئیس بسیج سازمان مستضعفین در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: نباید ماهواره‌ها را با اجبار از بین خانواده‌ها جمع کرد، بلکه باید با استفاده‌کنندگان آن به بحث نشست و آن‌ها را قانع کرد. در واقع باید از درون انضباط ایجاد کرد؛ زیرا اگر باور قلبی نباشد هیچ کاری به ثمر نخواهد نشست که در این راستا تشکیل حلقه‌های صالحین می‌تواند نقش قابل توجهی داشته باشند.وی خاطرنشان کرد: در جنگ سخت تکلیف مردان سنگین‌تر بود، ولی در جنگ‌نرم تکلیف زنان مملکت سنگین‌تر است؛ چراکه علاوه بر توجه به عقاید و باورهای خود وظیفه تربیت فرزندان را نیز بر عهده دارند. همچنین حلقه‌های تربیتی و فعالیت‌های عمیق سازندگی معنوی کاری پایه‌ای و اساسی است و در اصل محکم‌ترین سد در مقابل تهاجم فرهنگی است؛ لذا نباید از توجه به آن غافل شد.وی در جمع خبرنگاران نیز گفت: با توجه به تصویب راه‌اندازی دانشگاه بسیج در اسفندماه سال گذشته این دانشگاه در جهت اعتلای سطح آگاهی اعضای بسیج از مهرماه امسال در 14 رشته اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد.

نقدی اظهار کرد: در واقع سعی می‌کنیم با ایجاد این دانشگاه شرایط بهتری برای بسیجیانی که در سطح پایگاه‌ها به صورت داوطلبانه فعالیت دارند فراهم کنیم و زمینه تحصیل را برای فرماندهان نیز فراهم کنیم؛ لذا ما قصد داریم بسیجیان را در حیطه کاری خود متخصص کنیم.وی با اشاره به اقدامتی که توسط بسیج صورت گرفته است، افزود: طی دو سال اخیر 100 هزار فرصت شغلی برای جوانان توسط بسیج ایجاد شده است؛ زیرا ما به دنبال عملی کردن اقتصاد مقاومتی بودیم و در این راستا برنامه وسیعی به جهت ایجاد اشتغال مولد داشته‌ایم که این فرصت‌های شغلی ایجاد شده را بدون تحمیل هزینه‌بر دولت ایجاد کرده‌ایم که این کارگاه‌های کوچک در حوزه مهارت‌افزایی تشکیل شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل حلقه‌های صالحین، اظهار کرد: امسال طرح حلقه‌های صالحین با جدیت بیشتری اجرایی خواهد شد و افراد می‌توانند در قالب کلاس‌های دیگری همچون ورزشی و هنری نیز فعالیت کنند، به همین جهت 20 هزار پایگاه در کشور در این خصوص فعالیت می‌کنند که باید مورد توجه قرار گیرند.رییس سازمان بسیج مستضعفین درباره توجه به واحدهای صنعتی راکد و بحران‌زده نیز تصریح کرد: ما برای این‌که بتوانیم اقدام موثری در جهت حل مشکلات واحدهای صنعتی کنیم باید بتوانیم راهکارهای مناسب و عملیاتی برای این واحدها ارائه کنیم؛ لذا در همین حوزه برای ایجاد صنایع تبدیلی کوچک 200 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که در استان زنجان با توجه به ضایع شدن بخش قابل توجهی از محصولات باغی می‌توان با استفاده صنایع تبدیلی راهکار مناسبی در این زمینه ارائه کرد و موجب ایجاد فرصت شغلی شد به همین خاطر ما همه اهتمام خود را برای حل مشکلات در حوزه صنعت خواهیم گذاشت.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، از تعطیلی شش‌هزار واحد صنعتی در کشور خبر داد و گفت: چهارهزار مورد از آن‌ها بیشتر به دلیل مشکل نقدینگی و 900 مورد نیز مشکل بازاریابی داشته‌اند و بقیه موارد نیز به همین ترتیب مشکلاتی را داشته‌اند که منجر به تعطیلی شده است.

به گزارش ایسنا،منطقه زنجان، سردار محمدرضا نقدی در همایش هم‌اندیشی بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و طرح تسهیلات ابلاغی با اشاره به اهمیت حوزه اقتصادی اظهار کرد: امروز عرصه صنعت خط مقدم جبهه است و شما فعالان این حوزه مجاهدان این خط هستید، لذا ما رویکرد جدیدی را در بسیج ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم از این طریق ارتباط تخصصی با صنعت داشته باشیم، به همین منظور کلینیک صنعتی تشکیل داده‌ایم تا مشکلات در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد تا افزایش بهره‌وری را منجر شویم.

وی با اشاره به وضعیت واردات در کشور افزود: در حال حاضر ما به دنبال جایگزین واردات در کشور هستیم؛ چرا که ما در کشور 600 هزار کالای وارداتی داریم، به همین خاطر باید به سمت تولیدات داخلی حرکت کنیم. همچنین توجه و راه‌اندازی صنایع راکد از دیگر برنامه‌های ما به شمار می‌رود، زیرا در رکود صنعتی دلایل مختلفی دخیل هستند که باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

سردار نقدی با اشاره به تحریم‌ها، تصریح کرد: همه همت مسوولان کشور در راستای رفع تحریم‌ها است و این موضوع مقوله‌ای است که هم ملت و هم دولت در آن اتفاق‌نظر دارند و در مذاکرات اهتمام زیادی نسبت به آن وجود دارد؛ چرا که ما بر این باور هستیم اگر تحریم‌ها برداشته نشود اصلاً توافقی نباید صورت گیرد، با همه این‌ها ما قصد داریم با اقتصاد مقاومتی درون‌زا این مشکلات را حل کنیم، لذا امسال یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به واحدهای کوچک تولیدی اعطا خواهیم کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: همه ما باید با هم یک‌دل و یک‌صدا شویم تا چرخ صنعت و تولید بچرخد، از این رو برنامه‌ریزی در اینجا است که حائز اهمیت می‌شود، به همین خاطر ما مسائل را با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا گام مثبتی در این زمینه برداشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مذاکره کننده‎ها به 6 اصل گزاره برگ ملی توجه کنند، زیرا دشمن از تمام حربه‎ها برای فریب استفاده خواهد کرد.

نقدی همچنین ظهر امروز در مجمع بسیج استان زنجان اظهار کرد: ما باید به سمت جامعه اسلامی پیش برویم؛ چرا که همین مساله موجب درگیری ابرقدرت‎ها با ما شده است، لذا ایران امروز به‌عنوان یک الگو برای ملت‏‌های مختلف شناسایی شده که تنها این‌ها پرتو کوچکی از انقلاب اسلامی را دیدند به همین جهت باید تمام حواسمان به دشمنان باشد و سعی کنیم معضلات موجود را در کشور حل کنیم.

وی با اشاره به تعالی جامعه، افزود: اصلاح جامعه، تعالی جامعه را در پی دارد هر چند که این مهم کار سختی است و بسیاری را از ادامه کار باز می‎دارد، با این حال ما باید به این گفته توجه کنیم که خداوند می‌فرماید دلایل، حجت‌ها، منطق، فقه و همه بایدها و نبایدها به انبیاء داده شده است، اما پیاده کردن آن بر عهده مردم است به همین جهت باید نسبت به این موارد اهتمام بیشتری داشته باشند.

سردار نقدی با بیان اینکه آخرین فرقه ایجاد شده فرقه تحریف امام راحل خواهد بود، تصریح کرد: دشمنان به دنبال ایجاد فرقه‎ای برای تحریف امام راحل هستند، اما تنها یک شاخصه برای آنها کافی است که نشان دهد نمی‎توانند چنین اقدامی را به ثمر برسانند، زیرا امام یک شخصیت ضدآمریکایی داشتند و این همان شاخصه اصلی در شخصیت ایشان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: هر کس به سهم و توان خود باید برای بهبود وضعیت جامعه قیام کند؛ چرا که این مهم یک واجب الهی است و باید در این مسیر حرکت کند. در واقع جوهر بسیجی مسوولیت‎پذیری در اصلاح وضعیت است و هر کس به چنین باوری نرسیده باشد بسیجی نیست. زیرا فلسفه جمع شدن ما در کنار هم پیدا کردن راهکاری مناسب برای حل معضلات جامعه است و ما به‌عنوان یک عنصری که می‏‌خواهیم رهرو ولایت باشیم باید در این راستا حرکت کنیم.

سردار نقدی با اشاره به حضور در میدان مبارزه، عنوان کرد: ما باید تمام‌قد در میدان مبارزه حضور داشته باشیم و اگر بتوانیم در هر عرصه‎ای فرمول اسلامی آن را به دست آوریم به موفقیت خواهیم رسید. یکی از مسائل قابل توجه در حوزه بسیج توجه به مسائل بومی است؛ چرا که هر منطقه باید متناسب با شرایط و ویژگی‎های منطقه خود عمل کند تا بدین طریق برد کار افزایش یافته و هزینه‏‌ها کاهش بیابد.

این مسوول خاطرنشان کرد: کشور ما یکی از استثنایی‏‌ترین کشورها به لحاظ اقتصاد درون‏زا در جهان است؛ چرا که همه مولفه‎های مورد نیاز برای یک اقتصاد موفق نظیر مواد اولیه، نیروی انسانی، دانش فنی و علمی، انرژی و سوخت، را دارا است، به طوری که ما به لحاظ انرژی و سوخت رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده‎ایم که باید سعی کنیم این مولفه‎ها را در مسیر درست استفاده کنیم، اما متاسفانه آنچه که ما از آن بهره کافی نداریم مدیریت و فرهنگ کار تولید است که باید در راستای به دست آوردن آن تلاش کنیم و ظرفیت‏‌های نهفته را به کار بگیریم.

سردار نقدی متذکر شد: در حال حاضر در حدود پنج تا 20 میلیون تومان ضایعات در حوزه کشاورزی وجود دارد که ما باید برای جلوگیری از این وضعیت اقدامات قابل توجهی داشته باشیم، زیرا ما به نظریه‏‌پردازی نیاز نداریم، بلکه باید کارها را در عمل عملیاتی کنیم.