آخرین وضعیت و پیشرفت اجرای پروژه‌های شهری اهواز

 روند اجراي عمليات مسير دسترسي غرب پل ششم تشريح شد.اين پروژه در سه فاز و به طول 7.5 كيلومتر تعريف شده است كه فاز نخست آن 95 درصد و فاز دوم آن 35 پيشرفت فيزيكي داشته است.فاز نخست اين مسير به طول 3 كيلومتر از پل ششم تا بلوار آريا در منطقه گلستان است كه […]

 روند اجراي عمليات مسير دسترسي غرب پل ششم تشريح شد.اين پروژه در سه فاز و به طول 7.5 كيلومتر تعريف شده است كه فاز نخست آن 95 درصد و فاز دوم آن 35 پيشرفت فيزيكي داشته است.فاز نخست اين مسير به طول 3 كيلومتر از پل ششم تا بلوار آريا در منطقه گلستان است كه با توجه به پيشرفت آن، تا 10 روز آينده به بهره​برداري خواهد رسيد.فاز دوم مسير دسترسي به پال ششم نيز به طول 2 كيلومتر است كه از بلوار گلستان تا ميدان نخلستان تعريف شده است. اين بخش از پروژه نيز تا پايان سال خاتمه مي​يابد. هدف از اجراي پروژه مسير دسترسي غرب پل ششم، كاهش بار ترافيكي ناشي از تردد ماشين​هاي سنگين كارخانه فولاد است كه از بلوار به اين نقطه از مسير منتقل مي​شود.

112493

براي اجراي عمليات احداث اين مسير در مجموع 2 فاز 6 ميليارد تومان در نظر گرفته شد. فاز سوم اين پروژه نيز به دليل وجود مجموع ورزشي سازمان آب و برق خوزستان به عنوان معارض، هنوز اجرايي نشده است؛، همچنين امروز از روند اجرايي عمليات احداث دو پارك بانوان و ايران زمين در محل پارك شهروند، بازديد به عمل آمد.پارك بانوان شرق اهواز دومين پارك بانوان است كه در صورت شهر ساخته مي​شود. پيش از نيز اولين پارك بانوان در منطقه 4 اهواز به بهره​برداري رسيده بود.

عمليات ساخت دومين پارك بانوان با مساحت 5.5 هكتار و اعتبار اوليه 3 ميليارد تومان در حال اجراست. فاز نخست اين پروژه شامل زمين چمن مصنوعي با 70 درصد پيشرفت فيزيكي، زمين بازي چند منظوره (واليبال، بسكتبال و هندبال)، زمين پينگ​پنگ، ست ورزشي و وسايل تندرستي، رينگ دوچرخه​سواري به طول يك كيلومتر دور تا دور پارك است.همچنين ساخت پارك ايران زمين نيز با اعتبار اوليه يك ميليارد تومان در اين منطقه در دست اجرا است و فاز نخست آن كه پياده​سازي نقشه ايران در مقياس يك به 10 هزار است، به ميزان 60 درصد پيشرفت فيزيكي دارد. اين پروژه به مرور زمان و در فاز​هاي مختلف تكميل خوهد شد.در اين پروژه، مكان هر استان متناسب با هنر معماري آن منطقه در نقشه ايران مشخص و يك المان و نماد شاخص آن استان نيز در نقشه قرار مي​گيرد. پارك ايران زمين در زميني به مساحت 5.5 كيلومتر در حال ساخت است.