امام جمعه اهواز : معلمان دلسوزانه در سنگر آموزش تلاش مي‌كنند

خطيب نمازجمعه اهواز با اشاره به هفته كارگر گفت: به 2 گونه مي‌توان از خدمات و زحمات كارگران قدرداني و آن‌ها را تكريم كرد. نخست، تكريم رسمي با تشريفات لازم و به رسم خاتم‌الانبياء است كه ايشان بر دستان كارگران بوسه مي‌زدند و مي‌فرموند اين دستي است كه نزد خدا باارزش است دستي كه با […]

خطيب نمازجمعه اهواز با اشاره به هفته كارگر گفت: به 2 گونه مي‌توان از خدمات و زحمات كارگران قدرداني و آن‌ها را تكريم كرد. نخست، تكريم رسمي با تشريفات لازم و به رسم خاتم‌الانبياء است كه ايشان بر دستان كارگران بوسه مي‌زدند و مي‌فرموند اين دستي است كه نزد خدا باارزش است دستي كه با زحمت و تلاش نان حلال به‌دست مي‌آورد. آيت‌الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اهواز اظهاركرد: شكل ديگر تكريم كه بسيار با اهميت است، حمايت از حاصل دست رنج اين كارگران است. بالاترين احترام و قدرداني از كارگران اين است كه از توليداتي كه حاصل تلاش و زحمت آن‌ها بوده حمايت كنيم. اين صحيح نيست كه وقتي ما تحريم هستيم از كالاهاي خارجي استفاده كنيم و كالاهاي آن‌ها را به كالاهاي توليد داخل ترجيح دهيم.

وي بيان‌كرد: از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي هم كه در خصوص افزايش حقوق كارگران به ميزان 17 درصد اقدام كرده تشكر مي‌كنم.آيت‌الله موسوي‌جزايري همچنين با اشاره به روز معلم و شهادت فقيه بزرگ،‌ آيت‌الله مطهري افزود: آثار فراواني از اين شهيد به جا مانده كه در واقع پاسخي بر تمام شبهات و سوالات است و مردم و جوانان با مراجعه به آن‌ها مي‌توانند به پاسخ سوالات خود برسند.وي گفت: شايد اين شهيد از نظر فيزيكي از بين رفته اما راه، رسم و فكر او هيچ وقت از بين نمي‌رود و به همين خاطر است كه تاريخ شهادت اين بزرگوار به عنوان روز معلم نامگذاري شده است. معلمان نيز دلسوزانه در سنگر آموزش تلاش مي‌كنند.نماينده ولي فقيه در خوزستان در بخش ديگري از خطبه‌ها به ويژگي‌هاي اميرالمومنين اشاره و عنوان‌كرد: در آيات و روايات مختلف داريم كه حضرت علي (ع) به عنوان نفس نفيس خاتم‌الانبياء خوانده شده‌اند.وي در پايان خاطرنشان‌كرد: همان‌طور كه مقام معظم رهبري در ديدار با كاركنان نيروي انتظامي فرموده‌اند، همه بايد در خدمت نظام باشيم چراكه جمهوري اسلامي يعني فرد فرد جامعه بايد در خدمت اسلام نام محمدي (ص) باشند.