واکسیناسیون ۱۰۰ هزار نفر دیگر از کادر درمان فردا آغاز می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون ۱۰۰ هزار نفر دیگر از کادر درمان از فردا آغاز و ۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی نیز هفته آینده وارد کشور می‌شود. سعید نمکی روز دوشنبه در مراسم افتتاح ۱۲ پروژه عمرانی دانشجویی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران از مجموعه پویش «ره سلامت» افزود: البته […]

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون ۱۰۰ هزار نفر دیگر از کادر درمان از فردا آغاز و ۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی نیز هفته آینده وارد کشور می‌شود. سعید نمکی روز دوشنبه در مراسم افتتاح ۱۲ پروژه عمرانی دانشجویی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران از مجموعه پویش «ره سلامت» افزود: البته همکاران من در بخش درمان می گفتند اول به مردم واکسن زده شود اما ما در سند واکسیناسیون تکلیف کردیم که اول کادر درمان در اولویت باشند همه جا دنیا هم همین طور است.

وی ادامه داد: بعد از آن هم سراغ خانه سالمندان می رویم و امیدوارم تا پایان سال بتوانیم طبق تعهدی که دادیم به گروههای آسیب پذیر واکسن بزنیم.نمکی گفت: تولید واکسن هم در کشور خوب پیش می رود و اردیبهشت سال آینده تولید کننده واکسن می شویم هم به مردم واکسن می زنیم و بعد صادرات می کنیم. حتما هم در تولید واکسن جهش های ویروس را رصد و لحاظ خواهیم کرد.

گلایه از ترددهای مرزی

وزیر بهداشت در ادامه با گلایه از ترددهای مرزی در کشور گفت: گله مندم از کسانی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند و کسانی که با پروتکل شکنان برخورد نمی کنند ما هیچ ابزاری برای برخورد نداریم، ابزار ما گوشی و دارو است.نمکی افزود: گله من از این است که چرا از برخی مسائل اطلاع نداریم. دیشب از ایلام به من خبر دادند خانم جوان حامله ای به علت کرونا از بین رفت. با سزارین بچه هاش را بیرون آوردیم. اما چه کسی عامل مرگ این بانوی ایرانی بود.

وی افزود: کی من نامه دادم، کی اجازه دادیم با ترددهای اتوبوسی از مرزها عبور کنند. اتوبوسی از مرز غربی به ایران می آید به شهرستانی می رود بعد ما موارد مثبت را در آن شهر پیدا می کنیم بدون اینکه خبر داشته باشیم.وزیر بهداشت گفت: این طوری نمی شود مملکت را اداره کرد، داغ شهدای خدمت مرا نابود کرده است، داغی بالاتر از این نیست که همکاران ما به علت سهل انگاری دیگران نفله شوند و من خبر ندارم کی می رود کی می آید، به جای وزیر بهداشت، مدیر کل مرده شور خانه بگذارید.
ادامه دارد…