حسنه نماد موفقیت

صباح مزبان پور : نیمی از جمعیت یک جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، نقش زنان در جامعه و حضور آن‌ها اهمیت بسزایی داشته، می‌توانند در کنار مردان به فعالیت‌های اجتماعی اقتصادی و فرهنگی بپردازند. در جامعه امروزی حضور زنان در جامعه نشان‌دهنده درجه توسعه‌ یافتگی یک کشور است و تأثیر بسیاری در توسعه و افزایش کمی […]

صباح مزبان پور : نیمی از جمعیت یک جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، نقش زنان در جامعه و حضور آن‌ها اهمیت بسزایی داشته، می‌توانند در کنار مردان به فعالیت‌های اجتماعی اقتصادی و فرهنگی بپردازند. در جامعه امروزی حضور زنان در جامعه نشان‌دهنده درجه توسعه‌ یافتگی یک کشور است و تأثیر بسیاری در توسعه و افزایش کمی و کیفی نیروی انسانی دارد. توسعه اجتماعی و  اقتصادی یک جامعه به نقش زنان در آن جامعه بستگی دارد.

 در بحث مسئولیت پذیری زنان در عرصه های مختلف اجتماعی نمونه بارز کسانی است که جایگاهی بس والا دارند و در راه رسیدن به مقام از هر لغزشی گریزانند.در زمینه موفقیت زنان مثال های زیادی می توان در موضوعات مختلفی مطرح کرد؛در دنیای سیاست نمونه بارز یک رهبر موفق را می توان از صدر اعظم آلمان خانم میرکل نام برد.در زمینه های علمی می توان به موفقیت بانوان جهان عرب و ایران از جمله خانم مریم میرزاخانی ملقب به سد شکن که جزو ده مغز برتر آمریکای شمالی،خانم پروفسور رکسانا مصلحی متخصص ژنتیک،خانم انوشه انصاری اولین فضانورد زن، خانم مریم خورسند جزو مدیران مشهور آی تی جهان، شیخا لبنا القسیمی نخستین زن وزیر در امارات ، توکل کرمان فعال حقوق بشری یمن، لبنا اولایان مدیرعامل شرکت فاینانسینگ و دکتر نوال السعداوی فمینیست و نویسنده مشهور اشاره نمود.

 در بحث ملی و محلی نیزمی توان به افراد موفقی اشاره نمود.از آنجاییکه همواره افراد زیادی وجود دارند که ایده‌های فوق‌العاده‌ای در ذهن دارند اما تعداد اندکی از این افراد هستند که با پشتکار، انگیزه و اعتماد به نفس این ایده‌ها را به موفقیتی بزرگ تبدیل می‌کنند. در این مقاله از زنی برایتان بگویم که با گام‌هایی کوچک، اما مصمم و بااراده در مسیری عالی گام برداشت.
این زن با کارهای بزرگی که انجام داد می بایست الگوی خیلی از زنان دیگر باشد.

 “خانم حسنه عفراوی” که به عنوان کار آفرین نمونه و نویسنده ای توانا می توان از آن یاد کرد.خانم حسنه عفراوی با پشتکار بالایی که داشت توانست پله های ترقی و موفقیت را پشت سر به گذارد و به عنوان بانوی مؤثر در جامعه ظاهر شود. قطعا حمایت از این بانوی ارزشی می تواند زمینه ظهور استعداد سایر بانوان این سرزمین خواهد شد. بنده به نوبه خودم ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی این بانو و به نشانه احترام به مقام ایشان این مقاله را نگارش کردم باشد که سایر فعالان و نخبگان با اعلام حمایت و تشویق وی بستری برای رشد و موفقیت حسنه های این سرزمین را فراهم نمایند.

***مدرس دانشگاه و فعال اجتماعی