اپیدمی کرونا در ۱۰ استان روند صعودی دارد

کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا اعلام کرد: ۱۰ استان کشور با روند صعودی موارد بروز و بستری کرونا یا یک پیک جدید این بیماری مواجه هستند.کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا روز دوشنبه اعلام کرد: موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا در کشور بالا است. روند آن همچنان صعودی است و در استانهای […]

کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا اعلام کرد: ۱۰ استان کشور با روند صعودی موارد بروز و بستری کرونا یا یک پیک جدید این بیماری مواجه هستند.کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا روز دوشنبه اعلام کرد: موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا در کشور بالا است. روند آن همچنان صعودی است و در استانهای سمنان، کردستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، کرمان، مازندران، تهران، گیلان، فارس و گلستان روند صعودی یا شروع پیک جدید مشاهده شده است.

این گزارش می افزاید: در هشت استان شامل همدان، مرکزی، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، هرمزگان روند ثبات موارد ابتلا و مرگ کرونا با تغییرات مختصر صعودی مشاهده شده است.کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا در گزارش وضعیت اپیدمی کرونا در هفته منتهی به ۹ آبان اعلام کرد: در هشت استان قم، آذربایجان شرقی، البرز، زنجان، خراسان رضوی، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان روند با ثبات کرونا با تغییرات مختصر و نامنظم وجود داشته است.

این گزارش می افزاید: به نظر می رسد دو استان یزد و خراسان جنوبی اخیرا یک پیک کرونا را پشت سر گذاشته است در سه استان لرستان، ایلام و آذربایجان غربی نیز ناسازگاری داده ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نمی دهد. باید مدنظر داشت که یک استان می تواند چندین پیک منحنی کرونا را تجربه کند.