کاهش سهم زنان در بافت مدیریت استان خوزستان

وسام شلتوکی : از آغاز اسلام تااکنون جایگاه زنان در اجتماع ومقاومت آنها در تمام عرصه ها غیرقابل انکار میباشد. اجتهاد و تعهد وصلابت یکی از نشانه های بارز زنان خوزستانی است ومسئولیت پذیری آنها در تمام مسئولیت هایی که به آنها محول میگردید باموفقیت به پایان میرسانند ،زنان فعال خوزستان با تمام شرایط سخت […]

وسام شلتوکی : از آغاز اسلام تااکنون جایگاه زنان در اجتماع ومقاومت آنها در تمام عرصه ها غیرقابل انکار میباشد. اجتهاد و تعهد وصلابت یکی از نشانه های بارز زنان خوزستانی است ومسئولیت پذیری آنها در تمام مسئولیت هایی که به آنها محول میگردید باموفقیت به پایان میرسانند ،زنان فعال خوزستان با تمام شرایط سخت مقاومت وصیانت خود را به همه ثابت کرده اند .اماچرا حضورشان کم رنگ وروبه حذف شدن است ؟

باتامل بیشتر در نوع برخورد مسئولین بی لیاقت که حضور زنان را نفی وجایگزین افراد بی لیاقت میکنن را نباید دور از این حذف شدن بدانیم وبه هیچ عنوان حمایت زنان فعال در عرصه ی سیاسی را نپذیرفتن واین یک تفکر غلط ومعزل بزرگ جامعه و همچنین ظلم درحق زنان توانمند باافکاربزرگ میباشد . زنان خوزستانی پای به پای مردان در جنگ ودیگر شرایط سخت کشور نقش جهادی داشتن تا امروز اسلام ودین حفظ شود نباید امروزه شاهد حذف شدن زنان فعال خوزستانی به دست مدیران نالایق شویم .

دیگر مسئله مهم و شاید تاثیر منفی که در نوع حذف شدن زنان تا امروز نقش مهمی داشته است خود همنوعان آنها که از همدیگر حمایت نمیکنند وباعث این بی اعتنایی دیگران شده است ،تنها مشکل زنان که جایگاه درست خود را تاالان بدست نیاوردن این است که به قدرت واتحاد خودشان ایمان نیاوردن که هیچکس نمیتواند جز خودشان به جایگاه وحقوقشان برسانند تنها مثال شفاف که بسیار تامل آور ازگذشته وامروزی کاربرد زیادی در عرصه سیاسی واجتماعی هم داشته است ودر سیاست های جنس مخالف بوده میتوانم بگویم فقط برای گرفتن آراو انتصابات مردان از زنان باشعار اینکه زنان نصف جامعه و ۵۰٪آنرا تشکیل میدهند ونقش مهمی دارند و….. استفاده میکنند ودر پایان بعد از اینکه جایگاهی پیدا کردن زنان را به چشم تحقیر آمیزی می نگرد وزنان را ضعیف دربه کار بردن ودادن جایگان سیاسی میدانند.امیداست روزی زنان خوزستانی ما به جایگاه خود برسند واین جز حمایت( زن از زن) میسر نخواهد شد زیرا فقط زن میدانند زن وجایگاه زن به چه معناست .

 

***ارشد حقوق خصوصی ، ارشد جغرافیا وبرنامه ریزی شهری ، دانشجوی دکتری حقوق خصوصی