۱۳میلیون بسته‌های معیشتی از سوی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در کشور توزیع شد

عضو قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه گفت:با توجه به رسالت سپاه پاسدراران در امر خدمت رسانی هنوز جهاد ادامه دارد و ما توانستیم امسال۱۳ میلیون بسته‌های معیشتی در بین اقشار کم در آمد توزیع کنیم. نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت به روزهای پایانی خود نزدیک می شود همه نهادها و […]

عضو قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه گفت:با توجه به رسالت سپاه پاسدراران در امر خدمت رسانی هنوز جهاد ادامه دارد و ما توانستیم امسال۱۳ میلیون بسته‌های معیشتی در بین اقشار کم در آمد توزیع کنیم. نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت به روزهای پایانی خود نزدیک می شود همه نهادها و سازمان ها برای حفظ ارزش های دفاع مقدس آمدند و هر نهادی برای معرفی دستاوردهای خود غرفه‌های را در اختیار داشت. در بازدید از نمایشگاه ، غرفه قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه توجه ام را جلب کرد و گفت و گوی با فعالان این حوزه داشتم.

«نوید نوروزی» عضو قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در تشریح اقدامات این قرارگاه گفت: این نهاد با رسالت خدمت رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت کشور از طریق جهاد سازندگی و محرومیت زدایی در مناطق محروم برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن و کمک به دستگاه های دولتی و غیر دولتی مسئول هزاران پروژه عمرانی در حوزه های مختلف انجام داده است.وی اظهار داشت:سیاست کلان این قرارگاه خدمت رسانی به مناطق محروم بر اساس دو شاخصه محرومیت و ضریب امنیتی منطقه و ارتباط آن با ماموریت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. بهره مندی مناطق کمتر توسعه یافته از امکانات اولیه زندگی، بهره گیری حداکثری از ظرفیت های خدمت رسان حاکمیتی و مردمی وکمک به ایجاد امنیت پایدار از دیگر اهداف کلان این قرار گاه است.

وی گفت: مسکن به عنوان اساسی ترین نیاز زیر ساختی برای مردم شناخته می شود. تهیه مسکن شایسته از اولویت‌های مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه بوده و در همین رابطه تعداد ۳۷۲۹۵ پروژه در مناطق مختلف و صعب العبور انجام پذیرفته است در بحث راه‌سازی و تسهیل ارتباطات روستایی ۱۱۴۶ پروژه در حوزه حمل و نقل انجام شده است.این عضو قرارگاه سازندگی سپاه با اشاره به اهداف محرومیت زدایی این قرارگاه خاطر نشان کرد: این نهاد در زمینه کشاورزی و اهمیت مساله اشتغال در تامین معیشت مردم گامهای اساسی برداشته و در تلاش است در راستای بستر سازی عمرانی و زیر ساختی جهت ایجاد فضای کسب و کار روستایی و رونق بخشی به ظرفیت های اقتصادی موثر واقع شود در حوزه کشاورزی و دامپروری و فرآورده های روستایی جمعا ۱۱۴۴۵پروژه انجام گرفته یا در دست اقدام است.

نوروزی گفت: در بخش تهیه جهیزیه از سال ۹۳ تاکنون بیش از ۹۰ هزار جهیزیه در سراسر کشور توزیع کردیم و بسته جهیزیه شامل ۱۷ قلم لوازم خانگی است و حدود ۱۲تا ۱۵ میلیون تومان ارزش دارد.وی افزود: در مناطق محروم فعالیت های انجام شده این نهاد باعث آسان شدن امر ازدواج برای جوانان شده است و زوج های جوان می‌توانند با استفاده از این فرصت اگر در سال جدید ازدواج نموده اند بسته حمایتی جهیزیه قرارگاه محرومیت زدایی را دریافت کنند.

عضو قرار گاه محرومیت زدایی سپاه بیان داشت: این نهاد روزانه هزاران بسته های بهداشتی در ایام کرونا را بین اقشار کم در آمد توزیع کرد و در کارگاه‌های ما روزانه ۴۰۰ هزار ماسک تولید می‌شود.وی افزود: این فعالیت‌ها نشان می‌دهد که سپاه در تمام شرایط در کنار مردم است به قول رهبر انقلاب جنگ تمام شده است اما جهاد هنوز ادامه دارد.نوروزی با توجه به فعالیت این نهاد در مساجدها و بقیه کانون‌های مذهبی گفت: امسال در بحث توزیع بسته‌های معیشتی توانستیم بالغ بر ۱۳ میلیون سبد معیشتی در بین اقشار کم در آمد توزیع کنیم.