جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسیده است.سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای […]

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسیده است.سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۴۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسید.معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۶۵ هزار و ۸۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری بیان کرد: تا کنون دو میلیون و ۴۸۲ هزار و ۵۵۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.وی افزود: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: استان سمنان در وضعیت قرمز و استان یزد در وضعیت هشدار قرار دارد. در اسفند سال گذشته در استان سمنان شاهد خیز قابل توجهی در موارد بستری و ابتلا بودیم که از فروردین ماه امسال مثل سایر استان‌ها با رعایت پروتکل‌ها و اعمال محدودیت‌ها، موارد ابتلا و بستری کاهش قابل توجهی داشت. از نیمه خرداد ماه شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب شهرستان‌های استان سمنان به میزان بیش از دو برابر هستیم. در حال حاضر پنج شهرستان از استان سمنان در وضعیت قرمز هستند و شیب موارد بستری در شهرستان‌های شرق این استان، مثل شاهرود و دامغان روند تندتری دارد. با همکاری مسئولان استانی، اعمال محدودیت‌های بیشتری در این استان انجام شده و رعایت پروتکل‌ها نیز توسط مردم این استان افزایش یافته و امیدواریم در هفته‌های آتی شاهد کاهش آمار ابتلا و بستری و فوت در این استان باشیم.

وی درباره وضعیت استان یزد نیز اظهار کرد: در استان یزد نیز در اسفند ماه خیز قابل توجهی از بیماری داشتیم و در اواسط خرداد ماه نیز نمودار بستری روزانه در این استان روند صعودی گرفته و موارد ابتلا و بستری در شش هفته گذشته رشد دو برابری داشته است. در حال حاضر ۵ شهرستان از استان یزد در وضعیت قرمز و سه شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند. موارد بستری در شهرستان‌های یزد، تفت، خاتم، مهریز و میبد شیب تندی دارد. رعایت پروتکل‌ها در استان یزد فقط ۵۵ درصد است و اگر این میزان با همکاری مردم افزایش پیدا نکند، ممکن است شاهد قرار گرفتن این استان در وضعیت قرمز باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: پرستاران، بهیاران، پزشکان، دستیاران تخصصی، دانشجویان پزشکی، کارورزان، خدمه و کلیه پرسنل بیمارستان‌ها در سراسر کشور، ۶ ماه است که جان برکف متحمل سختی‌های زیاده شده و از هیچ کوشش و تلاشی برای نجات بیماران دریغ نکرده‌اند. در این مدت عده‌ای از جهادگران عرصه سلامت را از دست داده‌ایم و خانواده‌شان داغدار شده و عده‌ای نیز خودشان متحمل درد و رنج این بیماری شده‌اند. تنها راه قدردانی و حمایت از مدافعان سلامت و خانواده‌های آنها در شرایط فعلی، رعایت جدی اصول سه گانه شاهد فاصله گذاری فیزیکی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک است. امیدواریم به زودی با همکاری یکدیگر شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور باشیم.