معاون اول رییس جمهور پیگیر ثبت شناسه سمن‌های جوانان است

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه معاون اول رییس جمهور پیگیر ثبت شناسه سمن‌های جوانان است، افزود: منتظر هستیم تا دومین انتخابات مجمع ملی جوانان برگزار شود تا با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر کشور پروانه ملی این مجمع هم صادر شود. محمد مهدی تندگویان در وبینار تخصصی حوزه […]

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه معاون اول رییس جمهور پیگیر ثبت شناسه سمن‌های جوانان است، افزود: منتظر هستیم تا دومین انتخابات مجمع ملی جوانان برگزار شود تا با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر کشور پروانه ملی این مجمع هم صادر شود. محمد مهدی تندگویان در وبینار تخصصی حوزه معاونت امور جوانان با مدیران کل ورزش و جوانان استان ها که امروز(چهارشنبه) به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اتفاقات خوبی در این حوزه انجام شده است، گفت: امسال علی رغم این که به دلیل کرونا خیلی از فعالیت های ورزشی تعطیل شد اما از ظرفیت بخش جوانان استفاده خوبی در برنامه ها، تولید محتوا و خبر سازی در کشور شد که از مدیران کل و معانان جوانان استانها تشکر می کنم.

وی با اشاره به پویش همت جوانانه و کمک مومنانه گفت: این حرکت دستاورد بزرگی برای حوزه جوانان بود که بارها هم بنده و هم دکتر سلطانی فر از دست اندرکاران این حرکت تشکر کردیم و گزارش آن خدمت مقام معظم رهبری و رییس جمهور ارائه و در هیات دولت مطرح شد که سخنگوی دولت نیز از این اقدامات تشکر کرد.تندگویان با اشاره به برگزاری هفته ازدواج افزود: امسال هفته ازدواج خیلی خوب و پر رونقی داشتیم و حدود ۹۰ درصد سایت خبری وزارت به این هفته اختصاص داشت و به تبع آن در کل کشور نیز موضوعات مربوط به ازدواج در فضای مجازی بسیار پر رونق بود و بحث تشویق جوانان به ازدواج بدون مراسم تشریفات و همراهی خیرین ازدواج به خوبی خبری و اطلاع رسانی شد.

او با اشاره به برگزار نشدن ستادهای ساماندهی امور جوانان استانها به دلیل کرونا، تصریح کرد: در این خصوص مکاتبه ای با معاون اول رییس جمهور داشتیم که ایشان دستور دادند این جلسات با رعایت پروتکل های بهداشتی حتما برگزار شود.معاون امور جوانان با تاکید بر اطلاع رسانی به نمایندگان مجلس گفت: یکی از مشکلات ما عدم اطلاع نمایندگان از برنامه های استانی به خصوص هفته ازدواج بود که متاسفانه هیچ گونه اطلاعاتی از برنامه ها نداشتند به همین دلیل می خواهم اطلاع رسانی درستی به مجمع نمایندگان استان انجام شود تا در رابطه با نمایندگان استان مشکلی نداشته باشیم.

معاون امور جوانان به موضوع اعتبارات حوزه جوانان استانها اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت های اعمال شده؛ مدیران کل استانها باید امکان تبدیل اجرای برنامه ها را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به وجود آورند همچنان که در این چند ماه اخیر به سمت فرهنگ سازی و آموزش در فضای مجازی رفتیم و در این زمینه موفق بوده ایم.وی تصریح کرد: از آنجایی که عمده اعتبارات ما به استانها در قالب حمایت و کمک به برنامه ها و فعالیتهای تشکلها است، ضرورت دارد که گزارش های عملیاتی برنامه ها برای ارائه و پاسخ به نهادهای نظارتی حتما تهیه و به این معاونت ارسال شود.

تندگویان به دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده اشاره کرد و افزود: با توجه به تاکید دولت برای استفاده بیشتر از ظرفیت روانشناسان در حوزه ازدواج، این دفاتر گسترش خوبی پیدا کرد اما ۳۵۰ دفتر پاسخگوی این حجم عظیم نیازها نیست و باید بیشتر گسترش پیدا کند.وی همچنین از مدیران کل استانها خواست تا مشکلات مشاورین این مراکز را رصد و خسارات آنها از موصوع کرونا را برآورد و به معاونت جوانان ارسال کنند تا در جلسه شورای عالی جوانان که درخواست برگزاری آن را از دولت داشته ایم؛ مطرح کنیم.

تندگویان همچنین بر استفاده از ظرفیت سمنهای جوانان در حوزه ازدواج و در کنار مراکز مشاوره برای تولید محتوا و ترویج فرهنگ ازدواج ساده تاکید کرد.معاون امور جوانان با اشاره به تشکیل مجامع خیرین ازدواج استان ها و همچنین مجمع ملی خیرین ازدواج گفت: مدیران کل با اعضای مجامع جاسه بگذارند و به مشکلات آنها رسیدگی کنند. وزیر ورزش و جوانان به این حوزه توجه ویژه ای دارد و انتظار می رود در استانها نیز به مشکلات آنها رسیدگی شود و دفتری برای مجامع استانی خیرین ازدواج در بخشی از تشکیلات استانی ورزش و جوانان در نظر گرفته شود.

او ادامه داد: خیرین در هفته ازدواج عملکرد درخشانی داشتند به طوری که در همین یک هفته، هشت هزار و ۲۰۰ جهیزیه برای زوج های جوان تهیه و توزیع کردند که کار بسیار بزرگی بود.تندگویان در خصوص شناسه سمنها نیز گفت: این موضوع را معاون اول رییس جمهور شخصا پیگیری می کند و دفتر ایشان مرتب از ما گزارش می خواهد و در مواردی برخورد مستقیم با استانداران داشتند بنا براین از مدیران کل می خواهیم که ایرادات و مشکلاتی که در برخی استانها وجود دارد را پیگیری کنند تا هر چه زودتر حل شود و مشکلی از سمت ما وجود نداشته باشد.

وی به دومین دوره انتخابات مجمع ملی جوانان اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع کرونا مجبور شدیم این انتخابات را هم به صورت مجازی برگزار کنیم که دستورالعمل آن را به استانها ارسال کردیم و کاندیداها معرفی شدند و ان شاءالله این انتخابات روز ۲۲ مرداد به صورت الکترونیک در استان خراسان رضوی برگزار می شود.وی همچنین افزود: منتظر هستیم تا انتخابات مجمع ملی جوانان برگزار شود تا با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر کشور پروانه ملی این مجمع هم صادر شود.

معاون امور جوانان در خصوص طرح سرباز مهارت نیز گفت: تنها دستگاهی بودیم که در این موضوع رییس ستاد کل نیروهای مسلح شخصا از اقدامات ما تقدیر کرد و برترین دستگاه کشوری در این موضوع بر اساس منویات مقام معظم رهبری شدیم.او ادامه داد: برخی مشکلات در برخی استانها در موضوع سرباز مهارت وجود دارد که باید با پیگیری مدیران کل استانی حل شود. ۱۵ مرداد ماه جلسه مجازی در این موضوع با استانها و نیروهای مسلح داریم که امیدواریم مشکلات در آنجا حل شود. اگر در این موضوع هم به سمت آموزش مجازی برویم خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

تندگویان همچنین به موضوع سه شنبه ها با جوانان اشاره کرد و گفت: این جلسات به بهانه شیوع کرونا در استانها تعطیل شده که از مدیران کل می خواهیم این جلسات به صورت مجازی و یا به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی حتما انجام شود.