رکورد کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ؛ ۲۳۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۳۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین وضعیت […]

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۳۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین وضعیت مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۸۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسید.لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۵۷ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون دو میلیون و ۳۸۰ هزار و ۱۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی اظهار کرد: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.لاری گفت: متاسفانه طبق آخرین اطلاعات آماری این هفته سه استان به استان‌های قرمز اضافه شده و در حال حاضر ۱۵ استان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان در وضعیت هشدار قرار دارند. استان تهران به عنوان پرجمعیت‌ترین و پرترددترین استان برای اولین بار در وضعیت قرمز قرار گرفت که امیدواریم اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تهران جدی گرفته شود. موارد بستری روزانه در کشور به دوران اوج پیک بیماری در اسفند ۹۸ نزدیک شده و وضعیت شیوع بیماری در جهان و ایران نگران کننده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۴۰ هزار نفر در دنیا بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند و همه گیری در جهان در حال شتاب است و موارد ابتلا در ۶ هفته گذشته تقریبا دو برابر شده است.سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: اگر کشوری عملکرد موثرتری در کنترل بیماری داشته، مرهون همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است. خواهش ما این است که با رعایت فاصله گذاری فیزیکی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک‌ها برای همه سن‌ها، حافظ خود و خانواده‌تان در برابر بیماری باشید.