شربت موسیر توزیع غیرقانونی و راه علمی طی نشده!

افکار عمومی در انتظار موضع رسمی استاندار خوزستان و وزارت بهداشت و درمان می باشد.خبرگزاری تنسیم در ۱۰ فروردین سال جاری با انتشار خبری تحت عنوان “خبر خوش کرونایی” از گ کشف داروی جدید ضد‌کرونا با پایه گیاهی در اهواز و پاسخ مثبت ۱۰ بیمار به دارو خبر داد.همچنین این روزها در خبر دیگری اعلام […]

افکار عمومی در انتظار موضع رسمی استاندار خوزستان و وزارت بهداشت و درمان می باشد.خبرگزاری تنسیم در ۱۰ فروردین سال جاری با انتشار خبری تحت عنوان “خبر خوش کرونایی” از گ کشف داروی جدید ضد‌کرونا با پایه گیاهی در اهواز و پاسخ مثبت ۱۰ بیمار به دارو خبر داد.همچنین این روزها در خبر دیگری اعلام گردید: موسیر بعنوان داروی پیشگیری و درمان کرونا (بطور همزمان) معرفی شد!

شالومین، دارویی است که این روزها توسط یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه اهواز تحت عنوان داروی درمان کرونا معرفی شده است. براساس پیگیری‌ها و‌بررسی های انجام شده و نیز اعلام کارشناسان این دارو بدون مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو و یا حتی ثبت رسمی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال عرضه است!

 لازمه تولید‌ و عرضه هر دارو طی کردن مراحل تریال بصورت منظم و بشکل پلکانی (آزمایشات شیمیایی، حیوانی، انسانی و…) و سپس تایید از سوی مراجعی همچون سازمان غذا و دارو می باشد.از سویی سازمان بهداشت جهانی می‌گوید : موسیر “غذایی سالم است که شاید خصوصیات ضد میکروب نیز داشته باشد”، اما هیچ مدرکی دال بر خاصیت محافظتی آن در برابر ویروس کرونای جدید وجود ندارد.

همچنین دکتر رضا ملک زاده معاون پژوهش و تحقیقات وزیر بهداشت در ۱۸ خرداد ۹۹ در گفتگو با صدا و سیما اعلام کرد : هیچ واکسن یا داروی کرونا در دنیا تایید نهایی نشده و همه در مراحل تحقیق است و اخبار کشف واکسن و داروی کرونا مورد تایید نیست.با وجود نفی رسمی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت درمان ، این دارو در حال حاضر بصورت غیرقانونی و با قیمت بالا آن‌هم توسط یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه در حال توزیع است!

 جالب تر اینکه موفقیت و داروی فاقد مجوز وزارت بهداشت و درمان ، در موقعیتی تبلیغ می شود که قاطبه کمپانی‌های داروسازی دنیا تا کنون در خوان نخست مراحل تست حیوانی دارو ها هستند!

 نکته حائز اهمیت دیگر اینست که جناب اقای استاندار خوزستان در شریعتی ماه های گذشته ، مدعی ساخت و فروشنده “شالومین” را به سمت مسئول تولید واکسن در خوزستان منصوب کرده است و این امر مسئولیت حقوقی مدیر عالی استان در برابر عملکرد فرد مذکور و عواقب استفاده از این داروی فاقد مجوز و هزینه های کلان دریافتی از بیماران کرونایی را دو چندان می کند و افکار عمومی منتظر پاسخ قانع کننده استانداری خوزستان و اعلام موضع رسمی وزارت بهداشت و درمان در این خصوص می باشد