جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر رسید.سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی […]

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر رسید.سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۳۹ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر رسید.معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۸۰ هزار و ۶۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۹۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۵۸۳ هزار و ۵۴۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کردستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی بیشترین موارد ابتلا و بستری به کووید ۱۹ را داشته و در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.لاری گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. سالمندان، افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و خانم‌های باردار تا حد امکان از منازل خارج نشوند. پویش مردمی استفاده از ماسک نیز با هشتگ #من_ماسک_می‌زنم از امروز آغاز شده است.